Fem en fredag – Planering

Tack och lov för fredag och ledig helg! Dags för fem hos Elisamatilda

1. Vad står på agendan idag? Hm, ja nu är det ju kväll innan jag svarar men jobbet stod förstås på agendan. I övrigt sofflocket, kvällens agenda alltså. 😉

2. Vad har du fått boka om i veckan? Inte behövt boka om något varken på jobbet eller privat.

3. Vad vill du stryka i helgen? Just nu skulle det vara skönt slippa tvättstugan men det behövs göras.

4. Vad har du på planeringsstadiet? Inte något särskilt privat men på jobbet händer mycket nu när ”allt” är igång igen. Privat tar jag det lugnare.

5. Hur planerad är du vanligtvis? På jobbet behövs förstås planering, Privat planerar jag lagom, vill ha lite struktur, men inte too much.

17 reaktioner på ”Fem en fredag – Planering

    • Helt utan struktur/planering tror jag inte någon är om jag ska vara ärlig. 😉 det blir en fin helg trots eller kanske tack vare tvättstugan städning och sånt som behöver göras, blir inte så trevligt om det inte görs, och tid till avkoppling, läsning kommer det också bli! 🙂

  1. Trean har vi gemensamt! Å du har så rätt, det är ju faktiskt planering – att boka tvättstugan under lördag. Men som tur är är det ju tvättmaskinen, torktumlaren och torkskåpet som gör tvättjobbet;-)
    Ett jobb måste nog alltid planeras på ett eller annat sätt, men det slipper man ju när man är pensionär:-)

    • Javisst innebär tvättstugan planering, annars får en inte till det med tid i stugan och tid att göra det. 😉 och ja maskinerna, tumlaren gör jobbet men in ska det och torkskåp har vi inte här så lite jobb är det att hänga och sen ska det tas hand om….många pensionärer som jag känner/träffar är ganska upptagna och planerar men tror kanske också att begreppet planera innebär lite olika för olika personer;)

    • Ni har kanske maskin i boendet? Då kan ni ju slänga in tvätt när som, jag använder tvättstugan och då behövs lite planering. Planera kan vara kul, då har en lite att se fram mot som resor, träffar av olika slag osv.

  2. Struktur i vardagen är numera helt bortta, jag är ju pensionär numera. Däremot om vi ska iväg nånstans då är jag enormt planerande. Jag älskar nämligen att läsa turistböcker och kartor. Jag reser ”i förväg” om du förstår vad jag menar…..
    KRAM/Susie

    • Det låter skönt på ett sätt att inte ha någon struktur som pensionär men lite vill jag nog ha. Hur blir det när en ni har trädgård och så? Tänker att det behövs väl lite då men ni kanske tänker på det som en vän till mig – ett nöje och då blir det en annan sak. Lite planering är ju kul som inför resor och så, men sen håller jag mig sällan till det, vill inte att det ska bli för uppstyrt, och riskera att det blir tråkigt…kram

  3. Det måste bli stor skillnad för alla som nu återgår till sina arbetsplatser. Har du jobbat hemifrån under pandemin? Min dotter gör det och ska faktiskt fortsätta året ut. Helst skulle hon vilja ha ett par dagar i veckan på kontoret, mest för att få träffa kollegor och känna sig med i gruppen, men nu är det ont om plats på kontoret så de som kan får fortsätta hemifrån.

    • Ja det blir nog stor skillnad för de som kunnat jobba hemma hela tiden och nu ska återgå. Precis som du nämner om din dotter så är det nog många som vill och kommer göra både och, dvs jobba ett par dagar på plats och resten hemma. Det är egentligen inte något nytt, känner många som gjort så länge, lDe började jobba hemma långt innan pandemin. Tänker att det nog är bra ur många aspekter, dels för personerna, familjer som flyttat under pandemin och har långt till arbetsplatsen och om en ser till pandemin, den är ju inte helt över även om ”allt” återgår. Jag har jobbat och jobbar någon dag hemma emellanåt men det är svårt när en som jag jobbar på bibliotek, har jobbat på plats hela pandemin.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.