Bokbloggsjerka 5 – 8 april

jerka11

 

 

Den här helgen undrar Annika: Hur ser den ultimata lässtunden ut för dig?

Det beror lite på årstiden: Vintertid blir det favoritfåtöljen med tända ljus och på sommaren havet. Det viktigaste är lugn och ro, något gott att mumsa på och all tid i världen. Ja man måste ju få drömma lite…

4 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 5 – 8 april

  1. Årstiderna ja, var därför det enda jag kom att tänka på hur härligt det är att sitta i vårvintersolen och läsa 🙂 Till stranden tar jag ofta med mig en bok men det är sällan jag verkligen läser då…

    • Ja när jag tänker efter så är det nog lite så för mig också. Har alltid en slags längtan till havet och att sitta och läsa vid havet känns som det ultimata även om det oftast blir att jag drömmer mig bort 🙂

  2. Sitter ni i en stol när ni läser ute? Filt på marken? Tycker det är himla svårt att hitta bekväma läsställningar ute nämligen. Ålder än antar jag, när jag bodde hemma läste jag alltid i trädgården på somrarna.

    • Jag sitter oftast i en stol eller solstol. Sitter eller ligger nästan aldrig på en filt, är inte så bekvämt som jag önskade att det vore. Sen kan jag inte sitta särskilt länge i solen så jag söker mig oftast till skuggiga platser. Trädgårdsläsning väcker minnen, brukade också läsa i trädgården när jag bodde hemma.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.