Bokbloggsjerka 26 – 29 juli, Författare som skapar intressanta karaktärer

jerka11Så är det fredagskväll, helg och jag tar och svalkar mig med jerkan.

Ge exempel på författare som verkligen vet hur man skapar intressanta karaktärer, så lyder Annikas roliga fråga.

Det blir en lista för det finns så väldigt många och när man får chansen så. 🙂

Jussi Adler-Olsen

Dan Buthler & Dag Öhrlund

Arnaldur Indridason

Elizabeth George

Steve Hamilton

-Marie Hermanson

Peter James

Jonas Hassen Khemiri

Alice Munro

Sofi Oksanen

Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren

Och så måste jag ta med Fjodor Dostojevskij. Har precis läst om Brott och straff i ljudboksformat och jag är helt uppfylld av denna fantastiska bok!

23 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 26 – 29 juli, Författare som skapar intressanta karaktärer

  1. Sofi Oksanen naturligtvis! Och Khemiri är inte dum heller, men jag tänker mer på berättarkonsten än på just karaktärerna när det gäller honom. Han skriver ofta sina karaktärer så indirekt.

  2. Dostojevskij, självklart! Sen håller jag med om George och Indridason, men har inte läst så många fler på listan! Jerkan är alltid full av nya tips!

  3. Pingback: Ett snyggt lik av Peter James | bokdamenblog

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.