En smakebit på søndag: Journal 64

Det är söndag och jag hakar på En smakebit på søndag inne hos bloggen Flukten fra virkeligheten där det också finns fler smakbitar. Det går till så att man väljer ett stycke ur boken som man läser och den enda regel som finns är att spoilers undanbedes. Jag tycker att det är ett trevlig sätt att möta andra bloggare på och ta del av vad de läser.

Jag har valt ett stycke ur Journal 64 av Jussi Adler-Olsen som jag började läsa igår. Det är den fjärde boken om Avdelning Q med kommissarie Carl Mørck och assistenterna Assad och Rose. Jag har läst de föregående böckerna i serien: Kvinnan i rummet, Fasanjägarna och Flaskpost från P. Jag har inte kommit så långt i boken ännu, men så här långt är den väldigt lovande. Läser den i ljudboksformat och jag njuter av Stefan Sauks uppläsning.

Journal 64

Sedan var det atropinet … Kanske var Nete inte lika försiktig med intaget av detta ämne som med dom andra två. i alla fall gav det henne synrubbningar, grava talsvårigheter, feber, svidande rodnader och hallucinationer som nästan fick henne att tappa medvetandet. Utan tvivel utgjorde en cocktail på dessa tre ingredienser en dödlig drink om bara  koncentrationen var tillräckligt hög …. Nu gällde det bara att blanda rätt dos till rätt kropp. (stycket är från den fjärde CD-skrivan, tror att det är från kapitel 9).

22 thoughts on “En smakebit på søndag: Journal 64

  1. Takk for smakebit. Jeg må få lest mer av Jussi Adler-Olsen. Jeg har bare lest Kvinnen i buret så langt og likte den godt 🙂

Kommentera

