Söndagens smakbit: Hela världens tårar

Söndag och som vanligt kan en dela med sig av en smakbit från boken som läses.

En av böckerna som jag håller på med är Hela världens tårar, nya boken av Jan-Philipp Sendker. Konsten att höra hjärtslag är kanske den bok som han är mest känd för. Den fastnade jag inte riktigt för, läste inte ut. Men desto mer gillade jag Kina trilogin. Den nya boken är fristående och intressant, spännande och stark läsning om 18-åriga Niri och hans familj. Smakbiten är från sidan 106.

Fler smakbitar finns hos Astrid Terese på bloggen Betraktninger som håller i trådarna.

12 reaktioner på ”Söndagens smakbit: Hela världens tårar

  1. Jag har fortfarande inte läst något av Sendker, men nu kollade jag i alla fall upp att det är första boken i Kina-trilogin som jag har stående i hyllan 🙂

  2. Jag har läst de två första av Sendker, sen tyckte jag att det för tillfället räckte. Du låter positiv till den här, kanske dags igen, senast jag läste honom var för fem år sedan. Tack för smakbit

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.