Bokbloggsjerka 10 – 13 oktober, komplexa karaktärer

jerka11Äntligen är det fredag, och efter en hektisk vecka då det varit ganska dött på bloggen, är det dags för helgens jerka i vilken Annika undrar: Vilken är den mest komplexa fiktiva karaktären (på tv/bio eller i en bok) som du har träffat på?

Jag tänkte hålla mig till böckernas värld även om jag ser en hel del på tv-serier och det förstås finns en massa komplexa karaktärer där. Men den här gången får det bli fiktiva karaktärer i böcker. Jag vet inte om jag har valt de mest komplexa, men det var dessa två som jag först kom att tänka på:

Rose i Jussi Adler-Olsens serie om Avdelning Q. Jag kan reta mig på henne ibland men i det stora hela så tycker jag att hon är en intressant karaktär med sin multipla personlighet.

En annan komplex karaktär i böckernas värld är Lacey Flint i Sharon. J. Boltons serie. Hon är knepig, tuff och trasig och det är intressant och spännande att följa henne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 10 – 13 oktober, komplexa karaktärer

    • Samma här! Det verkar som att den sjätte boken i serien kommer att ges ut i den 28 oktober i Danmark och att den kommer på svenska i juni 2015. Så står det i alla fall på översättarens sida. Vi får hoppas att det stämmer. Juni känns ju lite långt fram men men, den som väntar osv…. 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.