Bokbloggsjerka 13 – 16 mars, hinna läsa

jerka11Helgens fråga i Bokbloggsjerkan kommer från Mia: ”Jag instagrammar en del, och det blir en del bilder på böcker jag läser och bokpaket. Av bokbloggar får jag bara vänliga frågor och kommentarer men av de där ”vanliga” människorna kan man få en del dumma kommentarer. Hur hinner du läsa så många böcker?

Hur många böcker jag läser varierar och jag är inte någon jättesnabb läsare som jag var när jag var yngre. Ibland önskar jag att jag hann läsa i mitt jobb som bibliotekarie, men det finns det inte tid till.

När det gäller läsning så handlar det om prioritering för min del. Jag har alltid en bok med mig, har dragit ner på slötittandet på teve, ser inte fullt lika många tv-serier som tidigare, lyssnar på ljudböcker när jag pendlar till och från jobbet, promenerar och så läser jag alltid innan jag somnar. Ännu mer lästid skulle jag få om jag drog ner på slösurfandet, kanske nästa steg…..

22 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 13 – 16 mars, hinna läsa

    • Man vill ju ha tid för lite olika saker. Just nu känns det som jag följer en ganska lagom mängd tv-serier, men lästiden kunde utökas lite till och det kommer den nog att göra framöver. 😉

  1. Det här med ljudböcker är helt nytt för mig, men det så himla bra! Jag hittar ständigt nya tillfällen då kan jag lyssna en liten stund. Det enda negativa är att uppläsaren har väldigt stor påverkan om man gillar boken eller inte…

    • Kul att höra att du gillar ljudböcker. Jag är ett stort fan av ljudböcker, lite till min egen förvåning. Håller med om att uppläsaren betyder mycket för vad man tycker om boken och det kan verkligen ha sina sidor…. Har du någon favorituppläsare/bok?

  2. Filmer och tv-serier kikar jag på emellanåt. Men vanliga tv-program kikar jag nästan aldrig på mest för att jag hatar alla reklamavbrott. Då blir det mer tid över till läsande istället.

    • Reklamavbrott stör jag mig rejält på. Jag brukar spela in tv-serier som visas på reklamteve. Men det händer att jag kollar och då brukar jag läsa när det är reklamavbrott. 😉

    • Det låter som en bra grej. Jag har dragit ner rejält på slötittandet och ser på sånt som jag verkligen vill se och det märks att man får mer tid över till annat som till exempel läsning. 😉

  3. Japp, prioritering är nyckeln till framgång i dagens samhälle pga tidsbrist. Oavsett vad det gäller. Sunt? Knappast. Men så länge vissa kära nöjen/nödvändigheter, typ läsning, blir kommer högt upp på listan så mår vi nog ändå ganska bra :).

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.