En smakebit på søndag: Den bittra pajens sötma

Det är söndag och dags för smakbitar igen hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten, härligt!

Idag delar jag med mig av en smakbit från boken som jag lyssnar på: Den bittra pajens sötma av Alan Bradley. Det är den första pusseldeckaren om elvaåriga Flavia de Luce som bor med sin familj på den engelska herrgården Buckshaw. Smakbiten kommer från slutet av kapitel två.

den bittra pajens sötman inbuden

Så fort jag vände mig om för att se vad jag hade snubblat på upptäckte jag det: något vitt som stack ut mellan gurkorna. I ett förtvivlat, osäkert ögonblick gjorde jag mitt yttersta för att intala mig att det var en kratta, ett litet bakslugt odlingsredskap med krökta piggar. Men förnuftet återvände och jag erkände för mig själv att det var en hand. En hand som satt på en arm, en arm som slingrade vidare ut i gurklandet.

 

ad5ff-6473057481_ce462009e6_o

36 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Den bittra pajens sötma

  1. Jeg er ikke helt sikker på hva pusseldecare betyr. Men gjetter på at pussel er puslespill 🙂 Da liker jeg også den typen deckare 🙂 Ha en riktig fin søndag!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.