Bokbloggsjerka 30 september – 3 oktober

jerkabild

Fredag och Annika som är tillbaka från Barcelona, med en mängd nya intryck och en rejäl förkylning, undrar kort och gott: Vad har ni läst under tiden som jag har varit borta?

Det blir ett kort svar från mig denna gång då det blivit ganska lite läsning i september, orken har inte riktigt räckt till (skyller lite på de två förkylningar som jag haft). Jag har lyssnat på Eugen Kallmanns ögon av Håkan Nesser och Den som finner av Stephen King. Och så har jag läst (läser) Det enda rätta av Charlotte Rogan och Flickorna på Englandsbåten av Lone Theils. Ny månad och nya tag väntar. Trevlig helg! 🙂

 

 

 

 

 

12 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 30 september – 3 oktober

  1. Jobbigt med förkylningar som följer på varandra. Hoppas det är bättre nu? Jag har känt att jag börjat få ont i halsen, men inbillar mig att det har gått att stoppa med echinacea som jag brukar stoppa i mig så fort jag känner minsta förkylningstecken. Trevlig helg!

    • Ja det tar extra på krafterna med förkylningar på varann. Tack, jag känner mig mycket bättre nu. Kört med ingefära, honung, citron, och mycket lök. Tror att det kan ha gjort nytta. Hoppas att du klarar dig från förkylning, Echinacea sägs vara bra och kunna mota Olle i grind. Tack, detsamma!

    • Kul, jag har inte läst så många böcker av Nesser men gillat det jag läst så mycket att jag nu kör Temaläsning Nesser böcker. King har jag läst väldigt mycket av i min ungdom och återvänt till för något år sen och det ångrar jag inte, King är King. 🙂

  2. Ja det är verkligen många som varit förkylda nu!!! Sen skolan börjar så tycker jag att jag och barnen varit förkylda hela tiden, man har bättre och sämre dagar bara 😦

    • Åh det låter jobbigt!! Det går verkligen mycket förkylningar – brukar klara mig med en men i september blev det dubbelt upp. Hoppas på bättring och att ni ska slippa fler förkylningar! 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.