Veckans bokbloggsfråga

Veckans-bokbloggsfraga-Barnboksbloggen

Det har blivit dags att svara på veckans fråga hos Barnboksbloggen. Hur gör du rent tekniskt när du bloggar? Vad använder du för bloggplattform (t ex WordPress, Blogg.se eller annan)? Använder du några andra appar, plugins eller liknande för att underlätta bloggandet? Har du några tips för att på ett enkelt sätt underlätta delandet av blogginlägg på sociala medier som Facebook och Instagram?

Jag använder WordPress som bloggplattform. Har tidigare använt Blogger blogspot men under en kort period så jag kan inte göra någon direkt jämförelse. När jag började bokblogga så bestämde jag mig för WP.

Jag har Facebook men har ingen koppling till blogginläggen. Har funderat/funderar på den biten men inte riktigt kunnat bestämma mig.

När det gäller att få inlägg från favoritbloggar så använder jag WP Reader/mejl och Bloglovin till det.

Jag tycker att WP funkar övervägande bra och är ganska enkel att använda. Men det finns en del grejer som jag inte är helt nöjd med som den förbättrade redigeringen av inlägg. Som tur är finns det gamla kvar så jag använder det.

 

2 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.