Bokbloggsjerka 24 – 27 februari

jerkabildDet har varit ganska tyst här på bloggen i veckan, verkar som att mina inlägg kommer runt helgen, i alla fall har det varit så senaste tiden. Och ja så blir det även denna helg. I  bokbloggsjerkan skriver Annika så här: Jag kan inte gå in på en bokhandel utan att köpa böcker som jag känner ett absolut tvång att äga just där och då. Jag utgår ifrån att alla känner igen sig (eller har jag fel?), var tror du att detta tvång/denna impuls bottnar i?

Jag känner inte riktigt igen mig i det numera då det händer ganska ofta att jag går in i bokhandlar utan att ha köpt en enda bok. Men det har inte alltid varit så. När jag var yngre så var det stört omöjligt, då kunde jag inte besöka en bokhandel utan att köpa böcker. Men sen jag började jobba med böcker och hanterar hundratals böcker dagligen så har jag inte samma behov av att äga böcker. Men. Med detta sagt så finns det vissa böcker som jag känner att jag vill ha och då köper jag. Men jag lånar de flesta böcker som jag läser och med tanke på platsbristen i mina egna hyllor så känns det bra att lämna tillbaka böcker.

13 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 24 – 27 februari

  1. När jag köper böcker gör jag det oftast via internet, eftersom vi har långt till en bokhandel. Och när jag väl hamnar i en storstad med bokhandlar, blir det oftast anteckningsblock och pennor jag köper. I år verkar mitt sug efter böcker på rean vara obefintligt, jag har inte köpt en enda och kommer inte att göra det heller. Jag har helt enkelt inte sett några som verkar mer intressanta än de böcker som redan finns i mängder här hemma att läsa.

  2. Håller med dig fullkomligt. Känns skönt att kunna lämna tillbaka låneböcker då hyllorna hemma inte räcker till för att äga fler böcker. Ändå händer det ju ibland förstås, svårt att motstå vissa fackböcker emellanåt. Men det blir oftast mer planerade köp nu än förr. 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.