Bokbloggsjerka 12 – 15 maj

Fredag och internetproblem, inte kul att blogga på mobilen, men tänkte i alla fall svara på frågan i Annikas jerka: Finns det en numera avliden författare som du skulle vilja hedra? Vem och i så fall varför? 

Ja det finns många, Astrid Lindgren, Fogelström, Lagerlöf, Moa Martinson med flera. Men jag väljer en annan författare, Maria Lang eller Dagmar Lange som hon hette.  Hon dök upp först i mitt huvud. Kanske för att jag läste om alla vuxendeckarna för några år sen.

Ja egentligen hade jag bara tänkt läsa de tre första som jag köpte i en samlad volym på bokrean. Men sen blev det så att jag läste alla. Läste böckerna lite som historiska dokument och tyckte det var intressant läsning. Funderade lite på att skriva en uppsats om henne men det blev inte så. Kul att böckerna har fått en revival

8 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 12 – 15 maj

  1. Väldigt spännande som tidsdokument. Läste många som yngre och har återupptäckt ett par stycken på senare tid, vill läsa fler. Var verkligen en produktiv författare, så det finns ju en hel del att välja på! 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.