Bokbloggsjerka 23 – 26 juni

Fredag och midsommarafton. Har en hel del att förbereda inför resan kommande vecka men på agendan står lite vanligt helgfirande med god mat, läsning och kanske någon film.

I Bokbloggsjerkan undrar Annika kort och gott:  Vilken författare förekommer mest i din bokhylla?

Jag köper ju inte så mycket böcker numera och alla böcker som jag äger får inte plats i mina bokhyllor. Men om jag håller mig strikt till de författare som jag har flest böcker av i hyllorna för närvarande så är det bland annat Jacqueline Winspear, Sarah Waters, P.J.Parrish, Rennie Airth, Barbro Alving och Lars Lerin. Räknar jag in alla böcker som inte får plats i hyllorna så skulle det tillkomma en drös av författare och flest böcker har jag nog av Stephen King och Dean R. Koontz.

Passar på att önska er alla en trevlig midsommar!

 

18 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 23 – 26 juni

  1. Jag är så dålig på att låna på biblioteket, försöker bli bättre. Det blir mest e-böcker ifall jag inte har något att läsa på kvällen innan jag somnar, men just nu har jag recex att göra av med även där. 🙂

    • Kul att höra, bibliotek är fantastiska guldgruvor 🙂 Bra med olika format för olika tillfällen. Jag lyssnar en del på e-ljudböcker och det är väldigt praktiskt 😉

  2. King och Koontz finns i flertal. Av de andra återfinns Lerins Naturlära som bara bläddrats i lite lätt, borde nog försöka ge den mer uppmärksamhet än så… 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.