Söndagens smakbit: När isarna smälter

Då är det söndag igen och som vanligt kan en dela med sig av en smakbit från boken som läses. Denna vecka är det Astrid Terese på bloggen Betraktninger som håller i trådarna.

Det har varit och är riktigt skönt med långledig helg. Träffat en kompis på långfika, läst, fixat hemma och slappat. Idag blir det en sväng ut på landet. Men först en smakbit från boken som jag nyligen börjat på: När isarna smälter av Joël Baqué. Jag brukar ibland tycka om böcker som har absurda inslag och det verkar den här ha en del av. Känns som en mix av fantasi och verklighet av det jag läst, men har inte kommit så mycket längre än smakbiten som är från sidan 16.

Trevlig söndag!

18 reaktioner på ”Söndagens smakbit: När isarna smälter

  1. Oj, det var inte alls vad jag trodde om den boken, antog att den handlade om klimatförändringarna. Verkar ju mer fantasifullt än så… 😉
    Tack för smakbiten!

  2. Den här boken var en av de böcker jag såg fram mest emot i november/december förra året. Jag har fortfarande inte hunnit läsa den, mer ser fram emot att göra det snart. Tack för smakbiten, den lockade mig ännu mer 🙂

    • Kul att höra. Jag har kommit längre i den nu, den är onekligen annorlunda, det brukar jag tycka är intressant. Men vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om den. Få se om jag vet när jag läst ut den. Hoppas förstås veta det då om inte förr. Hoppas också att du gillar den särskilt då du sett fram mot den mycket 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.