Helgfrågan v 7

Torsdagskväll och snart helg! Och dags för helgfrågan. Mia, som fyller år på söndag – Grattis! – undrar Vad har du på din önskelista? Är det böcker som Mia menar så lånar jag mest på jobbet och vill jag ha en specifik bok så köper jag den själv.;) Rent generellt så tycker jag att jag har det mesta och upplevelser (teater, musikal etcetera) och äta gott är trevligt. Så det har jag på min önskelista.;)

Bonusfrågan: Har du någon favoritmeny? Jag är vegetarian, tycker om vissa grönsaker mer än andra, men har inte direkt någon favoritmeny.

20 reaktioner på ”Helgfrågan v 7

  1. Härligt att kunna låna böcker på jobbet. 🙂 Åt lakto-ovo-vegetariskt och ”pollotarianskt” som yngre, så har varit inne i den svängen en period. 😉

    • Ja det är det! 🙂 ok, spännande. Jag har varit vegetarian väldigt länge, finns många fler varianter nu än när jag började. Kände inte till ”pollotarianskt” men nu vet jag lite mer om det 😉

  2. Jag äter också gärna vegetariskt, eller halvvegetariskt, med fokus på grönsakerna och med komplement av något mer proteinrikt. Jag skulle gärna bli bättre på att laga vegetariska bjudrätter också, som man kan bjuda dem på som inte är så förtjusta i all mat, och i alla grönsaker och rotfrukter, som jag är. Har du något tips på en bra länk till festliga vegetariska rätter som fungerar att bjuda på som trerättersmiddag?

    • Kul, det finns mycket gott en kan göra när det gäller vegetariskt. Jag har tyvärr inte så bra tips på någon länk, brukar oftast bli så att jag googlar och kollar runt lite här och var när jag vill ha inspiration. Använder också Ica, Coop och liknande sidor och tidningarna Vego och Vegourmet men tror den ska läggas ner…. och så brukar jag använda kokböcker. Hoppas du hittar någon bra länk!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.