Fem en fredag – dagens ord

Fredag och helg, skönt, och det innebär också fem hos Elisamatilda.

Mina svar:

1. Vilken är din relation till begreppet ”gröna fingrar”? Flera i min omgivning/närhet har det, bland annat min mamma, men jag har inte riktigt det.

2. Vad skulle du vilja ha i din drömträdgård/balkong?
Så lättskötta som möjligt. Blandat blommor och grönt.

3. Hur kryddar du helst din mat? Jag tycker inte om för starkt kryddat så är lite sparsam med det. Örtkrydda brukar det bli och i övrigt beror det på rätten ifråga.

4. Vad för typ av växter gillar du bäst?  Gröna växter och sommarblommor av olika slag och orkidéer.

5. Om du fick sätta ett namn på en växt, vad skulle det vara? Oj, ingen aning faktiskt. Om jag såg växten så skulle jag kanske komma på något.

 

16 reaktioner på ”Fem en fredag – dagens ord

    • Intresse kan göra mycket, jag är också det men det är ju det där med skalan 1-10, mitt intresse är nog inte så jätte högt när det gäller att hålla på hela tiden och det är ju mycket jobb med det.

  1. Ditt svar på fråga 1 är identiskt med mitt:-) Du verkar heller inte ärvt din mammas gener där;-)
    Mat däremot vill jag ha kryddstark. Gröna växter är alltid bra, för de är lättskötta.

    • Nej synd nog så verkar jag inte ha fått den ”genen” men men även solen har fläckar 😉 Kryddstark mår jag inte bra av tyvärr. Gröna växter som en kan glömma är bra 😉

  2. Själv verkar jag ha fått med mig något slags anlag för odling, eller viljan till att odla. Dessa tidigare generationer av torpare och bönder… säkert spelar det in. 😉

  3. Örtkryddor föredrar jag konstigt nog i mald torkad form. Har lite svårt för de färska, känns som att tugga på gräs, hihi

  4. Pingback: Fem en fredag v. 25: Midsommar - elisamatilda.se

  5. Pingback: Fem en fredag v. 25: Midsommar - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.