Fem en fredag – hjälp


Härligt med fredag och helg. Dags för fem hos Elisamatilda. Hjälp är temat.

1. När behövde du senast hjälp med något? Det var nog när det var strömavbrott och jag hade fått nytt elskåp. Fick inte till det med säkringarna, men det löste sig med lite hjälp.

2. Inom vilket område är du den som hjälper andra? Jag hjälper till med ganska många olika saker i mitt jobb som bibliotekarie. Inte minst bokrelaterade saker men också mycket annat.

3. Vad skulle gå bättre om du inte gjorde det själv? Tvättning av fönster. Då skulle det nog bli av oftare än det blir.

4. Brukar du ta hjälp av dina grannar? Inte så jätteofta men då jag behövt det så har jag gjort det.

5. Vad hjälpte du oftast till med hemma som liten? Mitt minne sviker mig lite. Men minns att jag handlade, gick ärenden, plockade tvätt och liknande.

WordPress gör mig smått irriterad då de ändrar grejer och länkningen funkar inte just nu. Sen har jag svårt att kommentera på en del blogspot bloggar. Men det är fredag, nice.

9 reaktioner på ”Fem en fredag – hjälp

  1. Känner igen det där med strömavbrott – halva vår lägenhet blev kolsvart för några dagar sedan, oj innan jag lokaliserat trasig propp … det blev väldigt rörigt i vår hall, kan jag avslöja! Trevlig helg!
    Knepigt det där med att blogspot och wordpress inte verkar gilla varandra alltid, jag får också problem ibland fast åt motsatt håll jämfört med dig.

    • Kan tänka mig det av erfarenhet. Blir ju så j-a svart så inte lätt att fixa själv. Och innan en lokaliserar ficklampa…..ja det är trist, blir ganska trött på att det ska vara så knepigt. Tack, detsamma!

  2. Många verkar ha strul med wp-bloggar nu, jag använder wp men under eget domän, inga problem för mig. Bra att ni grannar hjälper varandra

    • Ja det verkar vara från både wp och blogspot problem med att kommentera, och det är trist. Låter bra att det inte är problem med egen domän, men borde fungera så här också. Ja det är bra med grannar som kan hjälpa vid behov.

  3. Pingback: Fem en fredag v. 47: Tittut - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.