Fem en fredag – nonsens


Då har man överlevt årets första oxvecka, så skönt med fredag. Dags för fem hos Elisamatilda.

1. Vilken vara tror du köps mest sällan i en matbutik? Suddgummin? Köpte några i en matbutik ganska nyligen men känns inte som en vara som det är stor efterfrågan på.

2. Hur ser din morgonrutin ut? Frukost, läsa tidningar, lite morgongymnastik om jag hinner innan det är dags att åka till jobbet. Lediga dagar blir det sovmorgon.

3. Vad blev förra årets bästa köp? Men oj, först kändes det som jag knapp köpte något. Men det blev några klädesplagg som var helt ok och stövlar.

4. Om du fick ett års gratis förbrukning av något, vad skulle det vara? Choklad.

5. Vad skulle du döpa din båt till, om du hade en? Jag tycker om vatten, men är ingen båtmänniska. Och namn, ingen aning egentligen men Sally kanske. Eller Sommar.

 

16 reaktioner på ”Fem en fredag – nonsens

  1. Suddgummin, inte så vanligt. Själv köpte jag tippex på coop, var mäkta imponerad över att dom hade det…
    Skulle gärna göra morgonjympa, skyller på hunden som måste ut…

    • Nej det känns inte som så vanligt. Köpte mina på Wllys eller ica och de är lite roligare än de vanligt enfärgade. Ja en blir lite förvånad över att tippex, det är en del som frågar om det på bibblan så det verkar finnas ett litet behov iaf….det är ju bra motion att gå ut med hunden, och i ur och skur, morgongympan blir inte av alla dagar och jag tar det lugnt, kanske mer stretch egentligen….

  2. Är ingen båt- eller vattenmänniska heller, så det har vi gemensamt. Suddgummi har jag inte köpt på år och dag, men jag har sett att Akademibokhandeln fortfarande säljer dom. De jag har är väl sisådär trettio år gamla och stenhårda;-)

    • Ja kul att vi har det gemensamt, köpte nya suddgummin för ett tag sen, skriver med blyerts ibland så jag använder sudd lite då och då, och ville ha lite roligare så jag slängde mina gamla….

  3. jag använder suddegummin när jag löser korsord och sudoku. men jag fick ett stort och rejält av mitt lilla gossebarnbarn julen 2019 och det räcker gott fortfarande. så många fel blir det inte om någon trodde det

    • Ja det låter som en bra idé, om du har användning för dem. Jag köpte nyare och lite roligare och slängde gamla för ett tag sen, skriver ibland med blyerts och har användning för sudd…

  4. Suddgummi använder jag när jag löser korsord, men tippexvore bra när man skriver, klistrar och klipper i album. Tordes inte välja choklad som ett års försbrukning. Det skulle bli så dyrt med nya kläder (för jag älskar choklad) !

    • Ja då kan det vara bra med sudd och tippex. Choklad är supergott, men borde nog ha valt frukt egentligen, men men lite gott måste en ju ha även på bekostnad av köp av kläder 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.