Fem en fredag – isbrytare


Bild från Pixabay

Fredagskväll och dags för blandade fem hos Elisamatilda

1. Skulle du hellre ha 10 hobbys eller 1 passion?  Jag nöjer mig med en passion och så lite halv passioner. Men böcker är det största intresset rent privat och så jag jobbar ju också med det.

2. Vad är det konstigaste i ditt kylskåp? Just nu ganska ok, frånsett en burk som hamnat längst in, vad det nu är. Det tar jag imorgon….

3. Vilken är den vackraste plats du sett? Det finns många guldställen i England som jag är väldigt svag för, särskilt Devonområdet älskar jag.

4. Vilken låt har du spelat mest den senaste veckan? Har inte lyssnat på någon musik under veckan, gör sällan det.

5. Är du en sparare eller en spenderare? Jag är mer av en sparare men unnar mig också saker emellanåt.

9 reaktioner på ”Fem en fredag – isbrytare

  1. Klart du har böcker som passion. Eller vänd på det! Du jobbar med böcker som är både din passion samt din hobby och du har förmånen att få betalt för det:-) Det är annars bara idrottare som lyckas med det.

    Om du vill besöka ett guldställe i norra England kan jag rekommendera Robin Hood’s Bay som troligen ingen här i Sverige har hört talas om. https://en.wikipedia.org/wiki/Robin_Hood's_Bay

    • Det var bra sagt 🙂 så är det nog. Jag känner mig väldigt nöjd med att jag jobbar med min passion.

      Tack för tipset, ser mysigt ut, har varit i Yorkshire men inte på den platsen. Den vill jag besöka någon gång!

  2. Häftigt att ha en passion som man kan jobba med. Jag har ju tyvärr ingen passion som jag kan se det, men det hade varit häftigt att brinna för något som både frihet och jobbet skulle kunna lösa =) Älskar fotografering men jag tror inte riktigt jag skulle kunna jobba med dig heltid, kanske vid sidan av något annat =)

    • Ja det är inte dumt att jobba med det man älskar men det finns förstås en risk i det också, att det blir too much och mättnad men det har inte hänt mig än. Kanske för att jag också jobbat med mycket annat innan. Vid sidan av hobbie är inte dumt, då blir det kanske också mindre risk för mättnad 🙂

  3. Pingback: Fem en fredag v. 5: Årshjul - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.