Fem en fredag – runt knuten

Fredag och det är som vanligt dags för fem hos Elisamatilda.

1. Hur märker du av sommaren utanför? Det gröna gräset, grönt överallt. Motorcyklar. Det är helt plötsligt ett annat brus.

2. Vad ser du fram emot i sommar? Semestern, uppdelad, längre i år, välbehövlig!

3. Vad saknas i ditt närområde? Jag saknar inte något egentligen, bor lite avskilt men ändå inte, nära till det mesta som jag behöver.

4. Hur långt behöver du ta dig för att komma till närmaste turistattraktion? Det finns en småbåtshamn, 10 minuters promenad. Ibland musikunderhållning på kvällen. Sedan finns det ett museum en halvtimme bort som lockar en del besökare tror jag.

5. Hur njuter du av sommaren där du bor? Tar dagen som den kommer. Promenerar. Läser. När det inte är för varmt blir det en del tid på balkongen.

11 reaktioner på ”Fem en fredag – runt knuten

  1. Det är verkligen härligt när man kan vara ute och njuta av sommaren och att semestern lockar för den som arbetar är självklart. För egen del är jag dagledig, men försöker ändå sätta lite extra guldkant på sommarmånaderna.
    Ha en fin helg!

    • Det är en bra idé att försöka göra så att sätta lite guldkant på sommarmånaderna, det är ju en fin tid och blir ännu mer så då. I år ser jag verkligen fram mot semester även om det inte blir att resa, varit ett tufft år så det ska bli skönt!

  2. Sommaren – vilken härlig tid! Fast jag gillar även våren och hösten!! Men absolut inte vintern, det är inte en kul årstid. Fast den har blivit bättre sen vi flyttade hit till Gotland. I Stockholm så var den bara kall & trist….. 😦
    KRAM/Susie

    • Intressant att höra att du upplever vintern annorlunda på Gotland. Jag tycker om årstider som är som de ska men klimatet har fått sig en ordentlig törn. Vinter i Stockholm med omnejd är oftast inte rolig. Men visst är sommaren härlig! 🙂 Kram

  3. Rätt lika svar har vi där tycker jag:-) Sedan är det alltid så himla roligt att ha en kompis i ”Balkonien”. Balkonghäng är min absolut favo under sommaren. Även under hösten/vintern, då jag köpt Conny, som är en infravärmare. Kan rekommenderas!!!

    • Det är skönt med balkong men min blir fort för varm för mig, trots diverse skydd, sol hela tiden. Men skugga finns som tur utanför på gården och andra platser. Så jag är mycket utomhus, promenerar och så.Conny låter som en bra grej att ha, särskilt då du är mycket på balkongen och året runt låter det som. 🙂

  4. Pingback: Fem en fredag v. 23: Subjektivt - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.