Fem en fredag – incheckning

Idag är det riktigt varmt, hett på balkongen och för varmt även med parasoll. Men jag ska inte klaga så här i semestertider, fredag och det är dags för fem hos Elisamatilda

1. Hur har ditt humör bidragit till veckan? Jag har varit ganska medel i humöret. Skönt med sommar och börjat komma till insikt om att jag har semester, första omgången.

2. Vad har du gjort för att främja din hälsa? Det har mest blivit promenader när det gäller motion. Är vegetarian så kosten är relativt nyttig jämt, även om det smyger in sig mindre nyttiga saker ibland. Och det unnar jag mig, är också hälsa för mig.

3. Vilka tankar har fyllt ditt huvud? Att jag har semester, den är annorlunda även i år och det brukar ta lite innan jag varvat ner helt. Har också tänkt på min andra omgång, och jobbet. Planering har behövts.

4. Hur har du sovit om nätterna? Varierat, sover ofta lite dåligt. Men har sovit bättre senaste nätterna så håller tummarna för fler sådana.

5. Vad har fått dagarna att gå? Blandade göromål och inse att jag har semester.

13 reaktioner på ”Fem en fredag – incheckning

  1. Många har ju uppdelad semester och det kanske är knepigare än om man är ledig hela perioden i ett svep. Då kan man ju verkligen koppla av. Ha en skön semester

  2. Nu är jag ju pensionär, men jag minns den underbara känslan att ha semester i flera veckor. Konstigt nog jobbade vi alltid under sommaren och tog ledigt på våren, hösten eller vintern. Å då stack vi till varmare breddgrader.
    Det är många som sover sämre när det är varmt. Synd! Du och jag verkar inte drabbas av värmen nattetid;-)

    • Det är inte så dumt att vara ledig lite andra tidpunkter än ”alla” andra, har också jobbat somrar en hel del, kanske inte hela men en stor del. Det har haft sina fördelar även 9m det är skönt att vara ledig ett tag på sommaren. Men åker en till andra breddgrader som ni gjort så kan det ju vara bra att göra det andra delar av året. Än så länge sover jag helt ok, men inatt var det varmt så lite sämre sömn blev det. Men jag har dålig sömn titt som tätt så skönt när den inte är för dålig.

  3. jag måste fråga vad bilden föreställer? jag har stirrat en lång stund, men jag blir inte klok på det. förstår att det är skönt med semester, men det tar några dagar innan varvtalet minskar. hoppas att det blir en jätteskön semester med mycken läsning och annat som du gillar

    • Det är droppar, daggdroppar, lite annorlunda färg mot vad en tänker sig i naturen, inte tagit bilden själv men något åt det hållet är det 😉 tack, hoppas det också, en del blir det iaf!

  4. Pingback: Fem en fredag v. 25: Långdraget - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.