Fem en fredag – temperaturväxlingar

Dags för fem hos Elisamatilda som handlar om temperaturväxlingar.

1. Vad får dig ofta att koka? Orättvisor av olika slag. När äldre och andra utsatta utnyttjas och ”sparkas” på. Och en massa andra saker men jag stannar där.

2. Vad fick dig nyligen att frysa? Nu har jag inte frusit på ett tag men har lätt för att göra det. Känner av omställning från en temperatur till en annan. Så när det blivit runt 18 grader känns det svalt (om än skönt) gentemot 27-30.

3. När senast gick något upp i rök? Lägger ibland ifrån mig saker där jag inte brukar och det kan ta olika lång tid att komma på var.

4. Vad fick dig nyligen att smälta? När det var som varmast kändes som jag smälte. Djur kan också få mig att smälta.

5. Vad får dig att rysa? Höga gälla ljud, gnissel. Råttor, såg en stor nyligen och det var inte kul.

13 reaktioner på ”Fem en fredag – temperaturväxlingar

  1. ja det där med att lägga ifrån sig saker utan att tänka på det kan göra en tokig. och de där julklapparna som en gömmer undan på säkra ställen! jag har hittat sådana år efteråt. en kväll blev det kallt här när jag satt ute och läste sent. det kändes lite snopet att ta på sockor och tröja

    • Det förstår jag, inte hänt mig med julklapparna alltså men annat och det är inte kul i stunden. Jag är nog lite mer frusen så tagit på strumpor och tröja även dagtid men det har inte hänt mer än enstaka gång fast nu är det svalare så….

  2. Här är vi rätt så överens, speciellt vad gäller ditt svar på femte frågan. Och frysa gjorde jag för första gången sedan den 28 maj idag faktiskt, då temperaturen på morgonen hade sjunkit till ”kalla” 18 grader. Kroppen har nog vant sig mot 24-30 grader…

    • Ja kroppen vänjer sig snabbt. Jag är nog lite mer frusen hör jag….Nu är det ju betydligt svalare och verkar bli några dagar så om en ska tro prognosen….

  3. Min mobil brukar gå upp i rök, då är det kris! Hur hittar man den? I värsta fall har jag ringt dottern o bett henne ringa upp för att sedan spåra upp signalen, pinsamt är bara förnamnet…

  4. Pingback: Fem en fredag v. 31: Aldrig säga aldrig III - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.