Fem en fredag – skifte

Så skönt med fredag och ledig helg och den inleds med fem hos Elisamatilda. Temat är skifte.

1. När senast gjorde du något drastiskt med ditt yttre? Oj det känns som länge sedan, brukar inte göra så mycket drastiska saker med mitt yttre numera. Men ibland får jag ett ryck och går i färgglada kläder efter att mest haft svart, grått, jeansblått.

2. Har du bytt till varmare garderob än? Hm, inte direkt bytt men jag klär på mig mer nu när det är svalare. Fryser jag så klär jag på mig oavsett årstid. Samtidigt vill jag inte klä på mig för mycket för tidigt….

3. När ändras säsongen till höst? När det blir kallare och känns som höst, med gula löv och lite så är det här nu.

4. Vad ser du fram emot med en ny säsong? Hoppas på bra läsning , filmer och tv-serier. Fina höstdagar. Mys.

5. Vad är något du nyligen ändrat åsikt om? Kommer inte på något specifikt i skrivande stund men jag har ändrat åsikt om böcker, åt olika håll.

17 reaktioner på ”Fem en fredag – skifte

  1. Precis som du klär jag mig inte efter kalendern utan efter rådande temperatur. Så även här har klädlagren på kroppen ökat de senaste tre dagarna.
    Hoppas också på bra tv-serier. Synd att ”Ett fall för Vera” visades och avslutades under sommaren. Den serien hade suttit bättre under hösten tycker jag. Nu hoppas jag på ”Shetland”. Ska faktiskt googla om de lyckade spela in en ny säsong. För 2020 var ju inspelningarna inställda på grund av pandemin.

    • Jag blev lite snoppen när senaste säsongen av Vera bara var ett par avsnitt, vilk ha mer av den serien. Shetland har väldigt fina miljöer, liksom Veta också har, så den vill jag gärna se mer av. Jag har sett om de tre säsongerna av Saknad, aldrig glömd, ser fram mot fjärde som kommer snart!

    • Jag borde använda färgglada kläder oftare men det blir bara korta perioder sen återgår jag till svart, grått. Inget fel på de färgerna men det blir något enahanda och lite mycket av det för min del.

    • Jag önskar att jag använde färgglada kläder mer än jag gör 😉 men jag får ryck periodvis och sen återgår jag till svart, grått, jeansblått. Kanske för att de är trygga och funkar till mycket, men min klädsel är lite trist kan jag känns 😉

  2. Jag velar ofta om vad jag ska ha på mig på hundpromenaderna. Därför blir hela hallen fylld av jackor, tröjor osv. Jag streamar allt jag vill se på tv numera, undantaget sportsändningarna. Gillar att beta av en hel säsong av en serie på raken, kanske ett avsnitt per kväll (eller två)

    • Haha känner igen det där med att fela kring kläder, det hänger framme olika i hallen. Jag streamar också mycket men ser ibland på vanliga SVT. Ser också gärna en hel säsong på raken om det är en bra serie. Men ibland vill jag suga på karamellen lite och ser en serie mer sällan uppblandat med annat.

  3. Pingback: Fem en fredag v. 35: Thank you for the music - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.