Fem en fredag – kultur

Fredag och dags för fem hos Elisamatilda.

1. Var går du helst för att se konst? Det är en hel del utställningar på jobbet. Men inte bara konst, lite kul är det med olika utställningar. Gillar annars Lars Lerins konst, lite långt att åka dit men varit där, äger några böcker och så finns flera på jobbet.

2. Vad såg du senast på bio? Oj, känns som evigheter sen, går sällan på bio. Kan ha varit Britt-Marie var här.

3. Vilken typ av ställe skulle vi kunna hitta dig på en fredagskväll Sofflocket eller läsfåtöljen hemma.

4. Vilken bok kom senast i din ägo? Köper sällan böcker sen jag började jobba med det. Men kanske var det någon bok av Jacqueline Winspear.

5. Vem ser du gärna på scen? Jonas Karlsson. i stort sett allt han gör tycker jag blir bra. Böcker, uppläsning av ljudböcker, film och scen.

16 reaktioner på ”Fem en fredag – kultur

  1. Nu var vi helt överens på frågorna 1-3. Tycker att utställningarna som biblioteken arrangerar är helt suveräna. Dessutom tar de inte hudlöst betalt som gallerior gör. Har själv ställt ut på Täbys huvudbibliotek och sålt otroligt bra. Okej, det var ett antal år sedan, men ändå.
    Jacqueline Winspear vet jag ärligt talat inte vem det är, men jag känner igen ansiktet av Jonas Karlsson i alla fall. Är urkass på sånt;-)

  2. Men nu tror jag….Jonas Karlssons namn har dykt upp i hälften av svaren denna dag, den mannen är ju magisk! Och jag håller med, duktig skådis, kunde gärna få vara med mera på tv, dessutom bra författare

    • Magisk är en bra beskrivning. Och jag har absolut inget emot mer av honom på tv, böcker, uppläsningar av ljudböcker etcetera….Han är suveränt bra på det han gör! 🙂

  3. Bibliotek är toppen, finns så mycket bra verksamhet, för alla åldrar, kul att det börjar bli som vanligt igen (konstigt, datorns viruskontroll säger att allt ok), har oläst Jacqueline Winspear i bokhyllan, tack för påminnelse.

    • Javisst är det bra med bibliotek och roligt att det börjar bli mer som vanligt på ett bra sätt, eller det nya normala som många säger. (Ok, det kan vara något som den inte säger ifrån på. Har du testat att gå in som besökare på din blogg?)

    • Ok, när gick den? Jag går inte så ofta på bio numera men har gått väldigt ofta förut – ett tag 1-2 gånger i veckan. Fick mycket gratisbiljetter och gick på premiärer då när det var en större sak att gå på bio. 😉

  4. Håller med dig om Jonas Karlsson. Allt han gör är bra. Lyssnar just nu på en av hans böcker med honom själv som uppläsare. Biobesök verkar inte vara så vanlig bland oss bloggare.
    Trevlig helg!
    Birgitta, pensionerad bibliotekarie

    • Visst är han bra, läser ju fantastiskt! Nej det verkar inte bli så ofta för många. Jag gick mycket förut, innan diverse strömningstjänster, ibland 1-2 ggr veckan. Ha en trevlig söndag! Kul att du jobbat som bibliotekarie:)

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.