Fem en fredag – successivt

Långledig och det är skönt efter intensiva jobbdagar (nästan tio på raken), höstlov med mycket aktiviteter. Roligt men trött. Dags för fem hos Elisamatilda

1. Vad börjar svårt men blir lättare? Tidiga (mörka) mornar när jag ska upp och iväg till jobbet är ingen höjdare men när jag kommit igång så är det lite lättare.

2. Vad är spännande i början men tråkigt mot slutet? Saker som drar ut på tiden, där inget nytt kommer fram, typ möten av olika slag.

3. Vad är först riktigt gott men smakar värre mot slutet? Hm, jag äter inte sånt som jag inte tycker om.

4. Vad känns jobbigt under tiden du gör det men toppen när du är klar? Städning, jobba intensivt tidigt på morgonen, är ingen morgonmänniska.

5. Vad gjorde du snabbt en gång i tiden men numera långsamt? Jag gör mycket i ett annat tempo nu i jämförelse med förut. Kanske har pandemin satt sin prägel och så åldern tror jag. ibland behövs snabbhet men oftast går det i mitt numera lite långsammare tempo också.

19 reaktioner på ”Fem en fredag – successivt

  1. Mörka mornar är inte min melodi heller. Ibland frågar jag mig hur jag lyckades komma upp ur sängen vid 06:30 för att åka till jobbet. En av många fördelar med att vara pensionär;-)
    Håller helt med dig om oproduktiva möten. Just nu pågår/pågick ett sådant möte i Glasgow COP. Vilket löjligt spel för galleriet. Gillar inte Greta och hennes svans, men den här gången har hon faktiskt rätt med sin kritik.
    Städning ogillar vi allihopa, till och med de manliga deltagarna.

    • En klarar ju oftast saker mycket mer än en tror 😉 men förstår att det är skönt att slippa gå upp så tidigt som pensionär. Känner de som fortsätter göra det, kanske är de mer morgonmänniska…Ja det finns många möten som känns onödiga och inte verkar leda till så mycket, men det är väl dessa förhandlingar som pågår i evigheter och mycket prat.

  2. Jag konstaterar att av er som är i arbetslivet är det många som tycker det är jobbigt med möten, det tyckte jag också på den tiden jag jobbade på bank. Sällan det kändes meningsfullt, och alltid var det någon som bara tjafsade, haha.
    Ha en välförtjänt skön helg

  3. Pingback: Fem en fredag v. 45: Räknetal - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.