Fem en fredag – riktning

Fredag och det är dags för fem hos Elisamatilda.

1. Vad är något du kommit över? Oj klurig fråga att besvara så här på fredagskvällen när en är tröttare än trött. Finns förmodligen lite både sånt som jag inte helt kommit över och sånt som jag gjort det med. Men kommer inte på något i skrivande stund.

2. Vad har du precis avklarat? Har landat i att det är fredagskväll, ledig helg, fåtöljen är skön!

3. När gjorde du senast ett avsteg? Ibland gör jag saker på jobbet som jag vanligtvis inte sysslar med. Det kan gå åt olika håll. Oavsett riktning och resultat så är det kul med variation och nytt.

4. Vad har du på gång? Händer mycket på jobbet, ökar på vecka för vecka med olika evenemang, kul men också tröttande. Privat tar jag det lugnare, behöver balans.

5. När läste du senast en vägbeskrivning? Det händer om jag ska ta mig någonstans som jag vanligen inte åker till eller funderar på var ställen ligger.

23 reaktioner på ”Fem en fredag – riktning

  1. Sista svaret liknar mitt. Jag är ibland nyfiken var städer/gator ligger och då älskar jag Google Maps och/eller hitta.se.
    Ja, hela världen har ju vaknat sedan restriktionerna hävts. Många som fått mera att göra och återigen ”drar på sig” restid för att fysiskt vara på jobbet med längre arbetsdagar som följd.
    Fortsätt njuta av fredagskvällen och helgen nu!

    • Ja de som jobbat hemma varje dag och måste jobba på plats känner nog av det ordentligt, många jobbar 50/50 och det tror jag är bra på många sätt. Jag har ju hela tiden rest och jobbat på plats…Kul att saker kommit/kommer igång, men intensivt och tröttande, en är väl inte heller van med tempot. Tack det ska jag! Ha det fint du med.

    • Ja så är det, den har ökat sen restriktionerna släpptes, inte helt oväntat. Folk vill ju förstås göra saker och vi har flera evenemang igång och det är kul, men som sagt vila och lugn behövs nu när jag är ledig och det blir en sån helg.

    • Hört andra pensionärer som säger som du. Är kanske lättare att dagarna flyter ihop när dagarna går i varann. Jag ser fram mot lediga helger men jobbar ibland och då flyter de ihop med övriga jobbdagar, blir inte någon riktig helgkänsla den helgen….kram

  2. jag tar ofta fram kartor när jag läser. måste veta var jag är. fåtöljen är skön. sängen är ännu bättre för där har jag bättre ljus. avsteg gör en hela tiden tycker jag. ofta är det inget positivt. tyvärr

  3. Så bra att du inser att vi behöver balans och har vi mycket på ett ställe får vi ta det lugnare på ett annat. Annars kan det gå på tok och vi blir sjuka. Ha en fortsatt trevlig helg!

  4. Visst var det lite kluriga frågor denna vecka, svårt att hitta svar. Balans i livet är viktigt fler borde tänka på det. Ja när man ser folk som har fullt upp på jobbet o sen kommer hem o fortsätter i samma tempo för att hinna med ännu mer… undar när dom hämtar andan. Ha en fin söndag.

    • Ja en fick tänka till några varv. Balans är en viktig, undrar lite som du, går väl ett tag att ha det så men i längden i fullt ös så är det inte så bra. För mig har balans blivit viktigare och viktigare, tror det är erfarenheter en gör.

  5. Pingback: Fem en fredag v. 47: Kvalitet - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.