Fem en fredag – favoriter

Fredag, en stor favorit särskilt när jag som nu är ledig i helgen. På tal om favoriter så är det temat hos Elisamatilda.

1. Vilken radiokanal väljer du att mest lyssna på? Jag lyssnar i stort sett aldrig på radio frånsett någon radioföljetong.

2. Vilken är din just nu favoritplats? Favoritfåtöljen, parkerad.

3. Vad tittar du helst på, på tv? Tv-serier, gärna brittiska men också mycket annat. Film mellan varven. Sport.

4. Vilken doft gör dig alltid glad? Havet. Nyklippt gräs.

5. Vilken bok kan du läsa om och om igen? Vet inte om det finns någon som jag skulle läsa om otaliga gånger men har läst om några, även om jag gör det väldigt sällan. En bok som jag läst om är Brott och straff som var måste läsning i skolan.Tyckte mycket mer om den i nutid då jag lyssnade på den.

17 reaktioner på ”Fem en fredag – favoriter

  1. Brittiska serier är även mitt val här. Å nästa vecka börjar en ny säsong av Shetland:-) Å sport ja – perfekt med alla finaler som pågår just nu (CL bland annat) åsså blir det ju några stora mästerskap i sommar både på fotbollsplan och på friidrottsarenor. Ett helt perfekt sportår med andra ord:-)
    Läser heller inte om böcker. Undantag: Harry Potter serien.

    • Shetland ser jag fram mot mycket för miljöerna, finns många bra brittiska serier. 🙂 kollar också på andra, upptäckt flera bra belgiska på sistone. Sport finns det mycket att välja bland, fotboll är jag inte så intresserad av men friidrott kan vara kul, liksom golf med mera. Harry Potter serien har jag några delar olästa i. Lyssnat på några lästa av Stephen Fry superbra 🙂

  2. Att behöva läsa Brott o straff i plugget borde väl vara straffbart! Förstår mycket väl att den tilltalade mer när du var vuxen. Trelvig Valborg

    • Ja minns det som lite jobbigt med tvånget, boken vet jag inte riktigt vad jag tyckte om då, är ju så länge sedan. Nu tyckte jag jättemycket om den, den är relativt lättläst så skulle nog ha funkat då i plugget om det varit frivilligt.

  3. Det verkar som om de flesta av oss har ungefär samma svar, även om jag glömde bort HAVET! Här på Gotland är det ofta man känner den doften, fast även ofta att det luktar släke (rutten tång). Inte fullt så trevligt…..
    KRAM & trevlig helg/Susie

  4. Jag tittade tidigare på konståkning och viss ridsport, och jag kan titta korta stunder om det är friidrott eller skidåkning/skidskytte, men det händer bara om teven redan står på och det är sport. Favoritfåtöljen för mig också 🙂

    • Ok, konståkning tittade jag också på förut nu blir det oftast annan sport. Ridsport kan vara trevlig att se ibland. Jag har blivit mer sportintresserad under årens lopp, tittade inte alls under många år. Favoritfåtöljen är inte dum. 🙂

  5. Havet gillar jag också. Inte så mycket att vara ute på det i båt men jag sitter gärna och ser ut över det och drömmer mig bort Sport på tv tar stor plats men jag ser mest på konståkning, gymnastik och curling. Vi är visst ganska lika varandra när det gäller favoriter.

    • Ja vi verkar ganska lika när det gäller favoriter. Tycker om havet men är inte så mycket för båtliv (men har åkt en del). Sitter hellre och ser ut över havet. Finns mycket sport att välja mellan. Konståkning tittade jag på förut nu blir det mer sällan, gymnastik är kul att se. Curling har jag inte tittat på. Den här säsongen blir det lite blandad kompott; golf, friidrott med mera.

  6. Brittiska serier är inte dumma alls! Nyklippt gräs och havets dofter är inte fy skam!
    Wow, Brott och straff låter tungt, men så är det en klassiker också!
    Ha en fin inledning på maj månad!

    • Nej brittiskt är ofta väldigt bra. Nyklippt gräs har en speciell doft, sommarkänsla får en, även om jag kan nysa av gräs så tycker jag om doften. Brott och straff är ganska lättläst egentligen men tjock. Väl värd att läsas om tyckte jag. Sedan var det en superbra uppläsning som gjorde sitt till! Tack, detsamma!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.