Fem en fredag – antingen eller

Fredag och dags för fem hos Elisamatilda. Det handlar om antingen eller.

1. Äter du hellre pinnglass eller mjukglass?Äter inte glass så ofta men när jag gör det så mjukglass.

2. Väljer du en fysisk bok eller ljudbok? Jag har alltid både fysisk bok och ljudbok på gång. Ljudbok är praktiskt då gör jag oftast gör annat samtidigt. Så nix till att välja 😉

3. Vara för kall på vintern eller för varm på sommaren? Jag är frusen av mig. Finns det som tror att det bara är att klä på sig mer, om det ändå vore så enkelt så vore det bra. Det funkar inte så när en blir riktigt frusen, iaf inte för mig. För varmt gillar jag inte heller.

4. Bada i pool eller hänga på strand? Hänga på stranden var det länge sen jag gjorde liksom bada i pool. Är lite av en badkruka numera.

5. Vakna till solsken eller somna till regn? Regn. Om det är snällt regn, och inte vräker ner och blåser hejdlöst. Det kan jag tycka är lite obehagligt.

10 reaktioner på ”Fem en fredag – antingen eller

    • Ljudböcker är jättebra, då en kan göra annat samtidigt, men fysisk bok är ju fysisk bok. Bra att olika format finns för olika ändamål. Jag fryser tyvärr inte bara på vintern tyvärr, då hjälper inget, tar evigheter att bli varm.

  1. Jag läser helst vanliga böcker, men ljudböcker lyssnar jag ofta på när jag tex lagar mat eller klipper gräs. Det får inte vara för varmt… det funkar bara utomlands när man kan ligga vid poolen och doppa sig med jämna mellanrum.

  2. Jag har det som A room of my own här ovanför. Om det är snö på gång så blir jag iskall, men det brukar funka med fleecetröja och pläd och varmt te. Eventuellt ett varmt bad också 🙂 Jag tar ändå det alla gånger framför de där tropiska nätterna vi har haft de senaste åren.

    • Jag har tyvärr lätt för att frysa även när det inte är kallt, inte kul, men det är saker i kroppen som gör det så, tar evigheter att bli varm när jag blivit kall. 😦 Tropiska dagar och nätter är jobbiga i längden, få se om hettan kommer hit från Europa, +50….hoppas inte det men men det blir som det blir.

    • Bra fråga, blev faktiskt lite förvånad, trodde fler skulle vara förtjusta i det. Men kanske har många ätit en del under uppväxten och blivit ”mätta”. Då är det som du skriver, mer för barn, men jag känner många som tycker om glass äter det ofta i vuxen ålder så lite klurigt….;)

  3. Jag är också en badkruka, därför vill jag ha poolen uppvärmd om jag ska våga mig i.
    Måste vara jobbigt att vara så frusen som du är när det är svårt att bli varm av extra kläder. Nu är det (i mitt tycke) en behaglig årstid, varken för varmt eller för kallt
    Trevlig helg!

    • Ja det är lite jobbigt, går upp och ner och ibland är det bättre. Men ja det är som det är, alla har väl sina krämpor antar jag. Vet de som fryser mer än jag…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.