Böckerna av Mick Herron (Slough house med flera)

Jag har börjat läsa bokserien Slough house av Mick Herron. Och kände att det är dags att lista böckerna för att försöka ha lite koll på titlarna. Herron har också skrivit fristående böcker, noveller och en serie till som jag tänker fylla på med. Liksom de översatta titlarna och årtal. Så det är en lista som är under pågående arbete från början.

Jag har sett att Slough house serien med karaktären Jackson Lamb anges i lite olika ordning på olika bloggar/sidor. Jag har valt att gå efter författarens lista.

Slough house serien

Slöa hästar / Slow horses 2010. Ljudboken.

Döda lejon / Dead lions 2013. Ljudboken

Real tigers 2016

Spook street 2017

London rules 2018

Joe country 2019

Slough house 2021

Bad actors 2022

—-

Noveller och fristående

The list (2015)

The drop (2018)

The catch (2020)

Dolphin junction (2021)

The secret hours beräknas komma 14 september 2023

—-

Zoem Boemh serien/The Oxford investigation series

Down cemetery road (2003)

The last voice you hear (2004)

Why we die (2006)

Smoke and whispers (2009)

6 reaktioner på ”Böckerna av Mick Herron (Slough house med flera)

  1. Jag läste nyss klart London Rules och kommer i nästa bokbeställning klicka hem resterande delar. Dock vill jag suga på karamellen ett tag så det kanske dröjer lite innan jag läser dem. Om jag kan hålla mig vill säga 😊

    • Det är inte lätt det där med karameller, en vill ju suga på dem lite så en har kvar, samtidigt som det är klurigt. 🙂 Jag brukar inte våga läsa för många böcker tätt inpå varandra, gjort det någon gång med serier/favoritförfattare och sen har jag tröttnat, inte kul. Få se hur det går i det här fallet, tänkt försöka göra lite paus mellan delarna. Men uppläsningen är superbra, så egentligen vill jag fortsätta 😉

  2. Pingback: Slow horses av Mick Herron | Bokdamen - böcker, ljudböcker och lite annat

  3. Pingback: Dead lions av Mick Herron bok | Bokdamen - böcker, ljudböcker med mera

  4. Pingback: Dead lions av Mick Herron | Bokdamen - böcker, ljudböcker med mera

  5. Pingback: Ny bok av Mick Herron i september | Bokdamen - böcker, ljudböcker med mera

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.