Fem en fredag – fem ord II

Det är fredag och det blir ett inlägg till ikväll. Fem ord för att beskriva veckan med mera, går det? Det återstår att se. Det är Elisamatilda som sätter ihop frågorna.

1. Med fem ord, hur har din vecka varit?

Förberedande, grå, regnig, trött, vanlig.

2. Med fem ord, vad gör du imorgon?

Sovmorgon, läsning och får se

3. Med fem ord, vad var roligast i veckan?

En del skratt på jobbet.

4. Med fem ord, vad behöver du göra?

Säkert mycket och så slappa.

5. Med fem ord, vad önskar du just nu?

En skön helg, god sömn

17 reaktioner på ”Fem en fredag – fem ord II

    • Ja det är underbart, vi gör det ofta och det är bland det bästa! Precis som du nämner så är det inte alla förunnat har jag erfarenhet av, så det är guld att vi kan och gör det. Det blev lite sovmorgon idag men inte så lång som jag önskat, nåväl det är bättre än den dåliga sömn jag så ofta har. Ha en skön helg du också!

  1. Hoppas nu att dina önskemål angående helgen kommer att gå i uppfyllelse. Minns så väl när jag fortfarande jobbade att jag älskade sovmornarna under helgerna. Det kändes så lyxigt. Nu kan jag ha sovmorgon varje dag, men det är inte alls samma sak…

    • Det blev lite sovmorgon, sover i allmänhet ganska dåligt så får vara glad över det som blir och samtidigt skönt att inte sova bort för mycket av tiden 😉 ja det där med sovmorgon varje dag får jag se hur det blir när det blir aktuellt om ett antal år…

  2. Nu har jag läst tjugotalet svar på veckans frågor, och de flesta verkar rätt trötta på vädret och ganska less överhuvudtaget. Tror det är en effekt efter julstress och julfirande. Det uppkommer lätt en tomhetskänsla som tillsammans med pissväder inte är särskilt upplyftande. Ändå, hoppas du får en regnfri helg

    • Hm, ja så kan det vara. För mig är det nog kombon att det nu är oxveckor igen, mörkret, skitvädret, och plötsligt känns så länge sedan jag var ledig…för mig var det ingen julstress men så kanske det var för en del. Hoppas på det för dig också, men här regnar det….

  3. Skratta på jobbet är verkligen härligt att man kan göra. Och ja det där du svarar om att du kommer göra mycket – det blir nog så för mig med, ska försöka klämma in en del måsten som kommit efter – förkylning o julen är skuld till det :).
    Ha en riktigt fin helg

  4. Pingback: Fem en fredag v. 3: Skrivna ord - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.