Bokbloggsjerka 31 maj – 3 juni Favoritformat

jerka11

Är trött efter sex dagars jobb men tänkte försöka pigga upp mig med helgens jerka.

Vilket är ditt favoritformat när det gäller böcker? (Observera att ni inte behöver begränsa er till bara till ETT)

Mitt korta svar blir pappersböcker och ljudböcker. När det gäller pappersböcker så läser jag i stort sett i alla format men jag föredrar format som har stor text (inbundna, danskt band och storpocket). En bubblare är excess som jag har läst en bok i och det tyckte jag var väldigt behändigt. Excess har visserligen ganska liten text men det funkar bättre än den vanliga pocketens som oftast är för liten för min smak.

Jag är också väldigt förtjust i att läsa böcker i ljudboksformat. Det är så skönt att vila ögonen och härligt med högläsning. Och det är praktiskt och avkopplande.

E-böcker är inte riktigt min grej. Är kanske lite gammaldags men jag är väldigt nöjd med pappersböcker och ljudböcker 🙂

13 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 31 maj – 3 juni Favoritformat

  1. Jag tror vi boknördar vill ha verkliga böcker och därför har många svårt för e-böcker. Ljudböcker fungerar bättre för de tar man till hands när man inte kan läsa en verklig bok 🙂

    • Kan verkligen rekommendera att du testar excess-formatet, så liten, lätt att ta med sig och snygg. Sängläsning blev plötsligt en väldigt kul och lätt grej 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.