Bokbloggsjerka 29 november – 2 december, kramar och eller käftsmällar?

Härligt att det är fredag och att Annika och jerkan är tillbaka. Helgens fråga:

Vilken karaktär och/eller författare skulle du vilja slå på käften alternativt ge en kram?

Det var ju det där med att komma ihåg karaktärers namn, inte helt lätt. Och att slå någon på käften njae. Men nu gäller det fiktionens värld och efter lite funderande så kom jag fram till att om jag vågade så skulle Silfverbielke i Buthler och Öhrlunds böcker få en riktig käftsmäll. Vidrigare karaktär får man väl leta efter.

Jag skulle vilja ge en kram till alla författare som sliter och kämpar och ger ut böcker, tack! Och en stor kram till Rennie Airth (och även översättaren som jag fick veta det av) för att han har skrivit en bok till om John Madden, den fjärde. Som jag har hoppats och jag hade nästan gett upp. Men i juni 2014 kommer The Reckoning.

Mörkrets flod                        Blodröd våg                     Vinterdöd

14 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 29 november – 2 december, kramar och eller käftsmällar?

    • Ja några av ungarna i Kalle och chokladfabriken förtjänar nästan en smäll. Men som sagt våldsamheter mot vuxna är nog att föredra 😉 blir spännande att se vem det blir…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.