Bokbloggsjerka 14 – 17 mars, boksamlare?

jerka11Fredag och jerka och Annika har hämtat inspiration från BOTNS podcast: Do readers have to be collectors?

Nej jag tycker inte att läsare behöver vara boksamlare, men jag är nog lite av det själv, även om bokinköpen har minskat sen jag började jobba på bibliotek. Jag har inte plats för alla mina böcker i lägenheten och en hel del är nedpackade på vinden och i källaren och så har jag gett bort en del. Men jag har en massa böcker som jag inte vill göra mig av med och dom får fortsätta trängas i mina hyllor.;)

Och den här veckan har Annika en utlottning där 3 st deltagare kan bli ägare till en jätte vacker bokask från Nillas Handelsbod. Skulle jag vinna så vill jag gärna ha den fina asken Blomma på bilden.

Bokask blomma, liten

20 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 14 – 17 mars, boksamlare?

  1. Jag har lyckats undvika att lägga böcker i kartonger på vinden/i källaren, även om jag nu har tänkt på det. Men då kan jag ju egentligen lika gärna ge bort dem.

    • Ja det är sant. Jag hade inte hjärta att ge bort alla mina böcker så därför åkte en del ned i kartonger på vinden och i källaren. Men det bästa hade kanske varit att ge bort dem. 😉

    • Vad trevligt att du har börjat besöka bibliotek igen! Jag gillar också att äga vissa böcker, men ibland tycker jag att det är skönt att kunna låna och lämna tillbaka böcker. 😉

  2. Jag har aldrig haft så många böcker att jag haft dem nedpackade i kartonger. Händer det att du byter plats på böcker ibland då så att några i hyllan åker i kartong och vice versa eller är du egentligen färdig med kartongböckerna men du ids inte skiljas från dem i alla fall? 🙂

    • Haha det var ju en bra ide, kanske skulle testa! 🙂 Nej jag är nog ganska klar med dom, men har lite svårt för att göra mig av med en del av dem och så är jag nog lite lat också. 😉

  3. Jag har nog ett par kartonger om jag tänker efter. Mest studielitteratur men lite skönlitterärt finns det nig också i dem. Det hade jag förträngt 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.