Sörja för de sina av Kristina Sandberg

sorja-for-de-sinaFör ett tag sen läste jag den andra boken om hemmafrun Maj som utspelas under 1940- och 50-talen. Hon är gift med den äldre Tomas som dricker för mycket men söker hjälp för sina alkoholproblem. De får ett barn till och Maj kämpar och sliter för att alla ska ha det bra.

Jag tyckte mycket om den första boken Att föda ett barn och hade ganska höga förväntningar på Sörja för de sina. Den andra delen var lika intressant och välskriven som den första men den kändes lite för lång.  Men det kan ha berott på mig att det kändes så för Sörja för de sina är väldigt bra.

Jag vet inte varför men på ett sätt så tänkte jag mer på min mormor och mamma när jag läste Sörja för de sina. Men de fanns också i mina tankar när jag läste den första boken. Det finns mycket att säga om de två första böckerna i serien om Maj men mest vill jag bara säga läs om du inte har gjort det! Det känns som att jag kommer att få anledning att återkomma till de första två delarna när jag läst den avslutande Liv till varje pris.

Några andra som har bloggat om Sörja för de sina: Bokblomma, Boktanken och Feministbiblioteket

Boken finns i olika format på Adlibris och Bokus och på bibliotek

En reaktion på ”Sörja för de sina av Kristina Sandberg

  1. Pingback: Ljudböcker att lyssna – och inte lyssna – på i den sista sommarvärmen – Eli läser och skriver

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.