Bokbloggsjerka 18-21 mars, böcker och baksmälla

jerkabildFredagskväll och Annikas bokbloggsjerka. Helgens fråga handlar om book hangovers:

Har du någonsin haft en ”book hangover”, det vill säga en bok som tar slut på tok för tidigt och lämnar ett sådant avtryck/tomrum att du inte riktigt förmår dig plocka upp en ny bok för att aktivt försöka komma över den?  Vilken i så fall?

Jo det har nog hänt vid flera tillfällen.

Jag minns till exempel att det gick väldigt trögt med läsningen efter att jag hade läst Stoner av John Williams –  en livsberättelse  som gick rakt in i mitt hjärta. Det kändes som att jag hade läst det bästa av det bästa och det var som om de böcker som jag läste efter Stoner inte riktigt nådde upp till samma nivå, även om de var bra.

stoner

En annan bok som också gav mig lite av den känslan var Hotell Angleterre av Marie Bennett. En fantastisk roman som har allt och lite till.

hotell-angleterre

 

 

18 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 18-21 mars, böcker och baksmälla

    • Det är nog kanske inte så vanligt att alla är överens om en bok i en cirkel. Stoner är ju lite speciell och så fantastisk. Hotell Anglettere ska du läsa, så bra! 🙂

  1. Hotel Angleterre låter spännande, författaren har vävt in en del av vår historia som vi inte brukatr tala så högt om i en roman. Många rättsövergrepp skedde när man internerade svenskar.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.