800 och jerka, listor

jerkabildEfter en helg på resande fot upptäckte jag att jag totat ihop 800 inlägg sen jag började blogga. Inte dumt.Annikas jerka handlar om listor och det vill jag inte missa. Så här skriver Annika:

Jag älska listor och jag skriver flera stycken varje vecka i alla möjliga sammanhang. Och eftersom jag vet att jag långt ifrån är ensam om detta fenomen så tänkte jag att veckans tema för jerka ska vara just en lista-post. Svara genom att byta ut [blank] nedan mot det som du håller kärt, eller varför inte något som du verkligen inte klarar av. Endast fantasin sätter gränser….

Liksom Annika är jag ett stort fan av listor och här kommer några:

Topp 15 favoritförfattare

Elizabeth George

Carlos Ruiz Zafon

Jonas Karlsson

Sharon Bolton

Jonas Hassen Khemiri

Jussi Adler Olsen

Marie Hermanson

Johan Theorin

Marie Bennett

Arnaldur Indridason

Anna Karin Palm

Peter May

Kim Thuy

Sarah Waters

Hannah Kent

Topp 5 uppläsare ljudböcker

Anna Maria Käll

Jonas Karlsson

Stefan Sauk

Johan Rabaeus

Håkan Nesser

Topp 9 tv-serier

Suits

Arrow

Scandal

Sherlock

Ett fall för vera

Tyst vittne

Mr Robot

Bron

River

Topp 4 filmer

Pride

Carol

Spionernas bro

En labyrint av lögner

 

 

 

 

7 reaktioner på ”800 och jerka, listor

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.