Veckans bokbloggsfråga

Veckans-bokbloggsfraga-Barnboksbloggen

Idag har jag varit ledig, läst, softat och inte gjort så mycket – välbehövligt och urskönt! Och jag tänkte svara på veckans fråga hos BarnboksbloggenHur räknar du ner till jul i din blogg – har du något speciellt jultema, har du en bloggjulkalender, ska du delta i någon julbloggstafett eller kommer du att arrangera några tävlingar inför jul? Och vilka är dina bästa tips på böcker där man kan läsa ett kapitel om dagen fram till jul? Eller finns det kanske något annat sätt att räkna ner till jul som du kan tipsa om, t.ex. podd, radioteater, blogg eller liknande med ett avsnitt om dagen?

Jag kommer inte att ha något speciellt jultema eller liknande på bloggen. I alla fall inte som det känns nu. Tror att det mest kommer att bli som vanligt, om jag inte helt plötsligt får för mig något.;)

När det gäller nedräkning så brukar jag tycka om att öppna luckor i julkalendrar (lite av en barndomsgrej som jag inte vuxit ifrån 😉 ). Men jag har inte införskaffat någon sån i år och nu är det ju redan december så det får nog vara.

Det finns många fina böcker som man kan läsa ett kapitel om dagen fram till jul i, men i skrivande stund kommer jag inte på några särskilda titlar.

Ja det blev ett lite kort svar även denna gång….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.