Veckans bokbloggsfråga

Veckans-bokbloggsfraga-Barnboksbloggen

Veckans fråga hos Barnboksbloggen: Har du hunnit börja fundera på det kommande året när det gäller din läsning och ditt bloggande? Kommer du att delta i några utmaningar, kommer du att fokusera på ett visst tema eller kommer du att göra några stora förändringar i ditt läsande/bloggande?

Jag har börjat fundera lite på kommande år när det gäller läsningen och bloggandet. När det gäller läsningen så tänker jag fortsätta läsa det jag känner för och så blandat som möjligt. Jag har inte tänkt ha några mål när det gäller antal böcker eller så. Det kan säkert vara en morot men jag känner att det skulle bli en onödig press.

I år har jag deltagit i fler utmaningar än tidigare bloggår och jag tycker att det är kul med utmaningar. Men jag funderar på att göra en del förändringar när det gäller utmaningarna, och eventuellt inte köra någon Boktolva. Jag brukar av någon anledning inte läsa så många av de författare som jag sätter upp i Boktolvan. Men jag läser en hel del nya författare varje år. Bara det att det inte blivit så många av de som jag satt upp på Boktolvan. Så det känns som att det kanske inte är en utmaning som passar mig. Men jag ska fundera vidare och sen får jag se hur jag gör.

Jag har bestämt mig för att fortsätta med min Temaläsning av Håkan Nesser böcker under nästa år. Jag har som mål att läsa eller lyssna på en bok av författaren typ varannan månad eller egentligen när jag känner för det. Det får bara inte bli för ofta för då finns en risk att jag tröttnar och det vill jag inte.

När det gäller att skriva om böcker som jag läst så inser jag att jag inte kommer hinna skriva omdömen om alla som jag läst men jag skulle vilja skriva om fler än jag gjort under året. Få se om jag kan få till lite fler recensioner nästa år.

 

 

 

 

 

 

4 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga

    • Visst är det, och alltid kul att fundera över utmaningar och liknande! 🙂 Hoppas på att det dyker upp lite spännande utmaningar i bloggsfären, kan tänka mig att byta ut några 😉

    • Javisst är det kul med utmaningar! Hoppas också på att det dyker upp några inom bloggsfären att välja mellan. 🙂
      Jag funderar lite på en annan strategi när det gäller att skriva recensioner, för att få till lite fler. Eller något, vi få se hur det går 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.