Fem en fredag – midsommar

Det är fredag och midsommar och dags att svara på fem hos Elisamatilda.

1. Hur firar du midsommar i år?  Jag firar inte det på något särskilt sätt. Blir lugnt, en hel del läsning, god mat men hoppar över sill (vegetarian) och  jordgubbar (föråt mig för länge sen. Men som tur är finns det massa annat gott. 😉

2. Vad kommer att finnas på ditt lunchbord?  Tea och macka blev det. Äter mat lite senare på kvällen.

3. Kommer du dansa runt en majstång? Evigheter sen jag gjorde det och i dessa tider så blir det inget sånt.

4. Hur var dina midsomrar som barn?  Minns inte så mycket av själva midsommarfirandet. Men har något diffust minne av att jag plockade sju sorters blommor och åt jordgubbar, men redan då föredrog jag smultron.

5. Vad gör du denna midsommar du inte gjorde förra året?
Har inte varit hemma så många midsomrar, men i år blir det så.

Ha en skön midsommarhelg!

13 reaktioner på ”Fem en fredag – midsommar

  1. Jordgubbar som är så gott? Jag älskar jordgubbar, trodde inte man kunde föräta sig på det 😂 Men så är det ju såklart! Hoppas ni får en härlig midsommar!

    • Ja man kan nog föräta sig på det mesta om man äter det för ofta. Ville sen knappt se jordgubbar 🍓Men men så är det och det finns ju som tur mycket annat gott! 🙂 Tack, detsamma!

  2. Här blev det också lugnt, lika lugnt som ifjol. Jordgubbar blev det inte heller här hos oss, då jag vägrar betala 80 kronor för småttingar som dessutom inte ens är söta i smaken. Sedan blev det också god mat och balkonghäng med en deckare.

    • Det låter som det blev en bra midsommarafton. Var lugnt här också, lite som en vanlig helg med lite extra extra av allt. 80 kronor skulle jag inte heller betala för jordgubbar. Särskilt då jag inte är så förtjust i dem. 😉

  3. Smultron är godast, alla gånger, här blommar smultronen nu så vi får vänta ett bra tag. Jordgubbarna kostade 80 kronor litern men är det midsommar så! Har inte läst mycket, men satsar på en läs-söndag imorgon. Trevlig fortsättning på helgen

  4. Pingback: Fem en fredag v. 26: Värme - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.