Fem en fredag – oundvikligt

Fredag och det har varit lite svalare än igår som tog musten ur mig. Jobba är helt enkelt inget att rekommendera när det är över +30. Om en får välja alltså….;) Men nu är det fredag, ledig helg och dags för fem hos Elisamathilda som är tillbaka efter förra veckans ofrivilliga uppehåll. Oundvikligt är temat.

1. Vad gör du när solen går i moln? Skriker tjoho, i alla fall inombords så här varma dagar. Igår gick den inte alls i moln så ett stort framsteg.

2. Hur tar du en paus en sommardag? Det beror lite på om jag är ledig eller jobbar. Men är det så här varmt så pausar jag där solen inte kommer åt, om det går.

3. Vad händer alltid under din sommar? Vanliga somrar, innan pandemin, så blir det oftast en dos Storbritannien.

4. När är din sommar slut? Jag är lite klockad i jobbet terminsvis och juni-augusti är sommarperioden men sen beror det på hur länge det är varmt. Tycker somrarna egentligen blir längre och längre och vädret varmare och varmare år för år, årstiderna är sig inte riktigt lika. Både på gott och ont.

5. Vilken är den bästa aktiviteten under sommarregn? Läsa men kan också tänka mig att ta en promenad och njuta. Med en ljudbok i öronen.

11 reaktioner på ”Fem en fredag – oundvikligt

    • Ja flämta är det enda jag gjort sista tiden, regn behöver både naturen och vi människor, i lagom mängd förstås. Årstiderna luckras hela tiden upp och tyvärr tror jag det bara är början,…

  1. Sommarregn har vi inte fått i nollåttaland. Inte mera än några droppar. Men det regnade ju i stort sett dagligen under april och maj, så… Minns den ljuvliga doften av sommarregn från när jag var liten. Å en bok går hem både när det är soligt, molnigt och när det regnar.

    • Nej det var länge sen det kom regn i nollåtta området, längtar efter befriande regn som känns sen, det behövs för naturen och oss människor. Barndomens sommarregn minns jag lite blandat, en del somrar regnade det lagom, andra för mycket och länge – läckte in en del i huset vi bodde i då….var spännande men blev lite jobbigt i längden….

  2. Då finns det fler som gillar promenader i sommarregn! Jag tycker det är trist att våra fyra årstider naggas i kanterna, gillar variationen.

    • Ja det kan vara skönt, men beror förstås på när, var, hur. Håller med om årstiderna, de är sig inte lika och det kommer nog fortsätta och bli mer så, tror jag.

  3. Pingback: Fem en fredag v. 29: Tröttsamt - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.