Fem en fredag – aldrig säga aldrig

Fredag och dags för fem hos Elisamatilda . Temat aldrig säga aldrig.

1. Vad är något typiskt för sommaren du aldrig har gjort?Husvagnssemester. Husvagnsliv har inte lockat mig.

2. Vilken genre läser eller tittar du aldrig på? Klurigt. Romance. Och feelgood läser jag väldigt sällan, i alla fall det som brukar klassas som det. Men jag jobbar ju med böcker och läser inför olika projekt, tipsande etcetera sånt som jag kanske inte skulle ha läst privat. Så lite klurigt att säga att jag aldrig läser, men gällande romance så kan jag nog säga det i hög grad. 😉

3. Vad skulle du göra om du fick 1 miljon kronor? Svindlande summa. Ingen aning faktiskt. Behöver inte så mycket.

4. Vad är något du gjort en gång men aldrig igen? Bodde på hotell 25 vånings, och vi lyckades, om en nu ska kalla det för det, välja fel och hamnade på en smal nödutgång nästan högst upp. Sa jag att jag är höjdrädd…

5. När går du aldrig över gränsen? Den här frågan är också lite klurig. Beror på situationen, dagsformen, när, var, hur. Det har nog hänt att jag gått över gränsen men inte i någon stor omfattning vad jag kan minnas.

13 reaktioner på ”Fem en fredag – aldrig säga aldrig

  1. Husvagnssemester och camping har jag heller aldrig gjort. Inte min grej. Däremot är min man uppväxt med husvagn.
    Vad gäller bok- och filmgenren så är vi helt över ens.
    Sista frågan tyckte jag också var klurigt. Om jag gått över gränsen någon gång har jag framgångsrikt förträngt det;-)

  2. Nej, husvagn blir det inte här heller. Dels får jag ont i magen vid blotta tanken på fem (icke-pedanta) personer och en stor hund på så liten yta, dels så är husvagnsekipage ett helvetiskt påfund ute på vägarna 🙄

  3. Jag började campa med tält redan i tonåren då man var på festivaler runt om i Finland. Sen blev det tältsemestrar med man och barn och senare husvagn. Skulle gärna testa husbil också, komforten är otrolig. Men allt passar inte alla…

  4. Pingback: Fem en fredag v. 32: Struktur - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.