Fem en fredag – trevligt

Dags för fem hos Elisamatilda.

1. Vad är det trevligaste någon sagt till dig i veckan? Kommer inte ihåg ordagrant men det har varit en del extra fina ord i samband med att jag och mina kollegor hjälpt besökare.

2. Hur gjorde du veckan lättare för någon? Se ovan. Tror, nej faktiskt så vet jag, att jag och mina kollegor gör vardagen lättare för många.

3. Vad fick dig att le? Jag ler ganska ofta och skrattar desto mer. Vi har kul på jobbet.

4. Vad är ett trevligt möte du haft från veckan? Inget särskilt privat men i jobbet har det varit flera.

5. Vad är en trevlig kväll för dig? Det kan vara många olika saker. Ikväll är det att huvudvärken som kom under dagen är nästan helt borta. Hoppas på fortsättning!

15 reaktioner på ”Fem en fredag – trevligt

  1. Härligt att läsa dina svar, för du verkar trivas lika bra på jobbet med både kollegor och besökare som jag gjorde när jag fortfarande jobbade. Så viktigt att stortrivas på jobbet.
    Hoppas att huvudvärken håller sig borta hela helgen och gärna en lång tid framöver.

    • Härligt att du också trivdes när du jobbade, det är ju så viktigt. Jag känner mig privilegierad för att jag har sånt kul och givande jobb, vet att inte alla har det så. Tack, huvudvärken har fortsatt att hålla sig borta och det känns skönt. Hoppas det håller i sig.

  2. Att ha trevliga arbetskamrater är viktigt! Är dom sen roliga också är det ännu bättre…..
    Själv har jag ju jobbat med min gubbe sen slutet på 60-talet, vi har också haft tre killar anställda och en – han som jobbade hos oss längst – har vi fortfarande kontakt med. Vi hälsar på honom och hans fru när vi är på fastlandet – och dom har också varit här.
    En annan, den första faktiskt, flyttade till USA och vi tappade så småningom helt kontakten med honom. Den 3:e som var den som utåt var den trevligaste lurade oss ,så det slutade med att han fick sparken. Men det är många år sen nu och ”nästan” glömt.
    KRAM/Susie

    • Oj då har ni jobbat ihop länge, låter som att du/ni trivdes att jobba ihop och det är ju jätteviktigt. Vet familjeföretag där det inte fungerat så bra. Men vad trist att ni blev lurade, men kul att det var en som ni har bra kontakt med fortfarande. Jag har jobbat inom flera olika branscher och det har varit kul och lärorikt. Bokbranschen som jag jobbar inom numera är den roligaste! Kram

  3. Vilken lycka att kunna skratta på jobbet! Är man ett bra team finns det plats för både skratt och allvar.
    Trevlig helg! Hoppas huvudvärken håller sig borta!

    • Så är det absolut. Vi är ett bra team som varit med om mycket och det gör att vi både har roligt och är bra på att stötta varandra när det behövs. Tack, detsamma! Den har fortsatt att hålla sig borta hittills och det är skönt.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.