Fem en fredag – val

Långledig helg och det är skönt. Elisamatilda ställer idag fem frågor som har med val att göra.

1. Vad stod du senast och valde mellan?

Såväl stora som små val görs hela tiden i allt från köpa mat och så vidare. I förra veckan så var det ett lite större då förtidsröstade jag. Det var glasklart vilka som inte skulle få min röst, men det var ändå en del att fundera över.

2. Hur kommer du fram till beslut?

Väger för och emot om det är större saker, sover på saken, går på känslan.

3. Hur länge velar du?

Det beror på vad det är. Jag kan vela på länge ibland. Andra gånger går det undan.

4. Ångrar du någonsin dina beslut?

Det händer förstås, är ingen robot ;). Men det är en del av livet att utvärdera och fundera. Sån är iaf jag.

5. Vad kommer du att välja härnäst?

Hm, det får jag se. Kanske något med middagen eller vilken film/serie jag ska se….

17 reaktioner på ”Fem en fredag – val

  1. Som du säger – det beror ju lite grand på vad det handlar om. Om jag funderar på en ny bil är det ju självklart att jag tänker mera än om jag köper ett par nya skor till exempel.
    Vem jag absolut INTE ville rösta på visste jag, men det var nästan att jag singlade slant mellan rött och blått.

    • Ja visst beror det på vad det rör sig om.

      Haha ja singla slant fanns med i mina tankar ett tag 😂 var lite som att välja mellan pest eller kolera egentligen 🙁men i slutändan så var det så få som förtjänade min röst bara ett par partier/personer och knappt det 😉

  2. Jag är tyvärr på tok för spontan, i efterhand kanske jag inte alltid gör de bästa valen. Men, det brukar bli skapligt ändå. Huvudsaken är väl att man inte mår dåligt och grämer sig alltför mycket. Ha en fortsall fin helg

    • Vi är alla olika och tur det. Jag var nog mer spontan och impulsiv förut, kanske lite tråkigare nu, men som du nämner så är det viktiga hur en mår och att inte gräma sig. Ha en skön söndag!

  3. Pingback: Fem en fredag v. 38: Att göra - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.