Fem en fredag – fem

Det är fredag, så skönt, varit tuffa tröttande veckor, bloggandet har fortsättningsvis inte prioriterats. Och jag har varit dålig på att kommentera på andra bloggar. Men jag hoppas på nya tag. Känns som jag skulle behöva semester men får nöja mig med långledig helg.

Fem handlar idag om…fem hos Elisamatilda. Det blir en test av minnet…

1. Minns du hur du firade din 5-årsdag?

Nix, det var ju inte igår precis så svårt att komma ihåg 😉

2. Vilka fem saker från barndomen har du i förråd/källaren?

Hm, inte något där från den tiden. Men har en gammal nalle, dagböcker med mera i lägenheten och säkert något mer som jag också borde göra mig av med. Någon gång så.

3. Hur firade du din födelsedag för fem år sen?

Jag tror det var i all enkelhet med god mat. Brukar inte vilja ha några stora kalas, inte riktigt min grej.

4. Vilka fem kända personer skulle du bjuda på ditt nästa kalas?

Inga även om jag liksom Elisamatilda gillar Jonas Karlsson så skulle jag nog inte bjuda honom eller någon annan känd person.

5. Har du just nu fler än fem saker på din önskelista?

Önskar mig inte några prylar till födelsedagen, men finns grejer jag behöver och det blir nog bäst (brukar det) om jag köper dem själv. ;).

11 reaktioner på ”Fem en fredag – fem

  1. Ju äldre man blir, desto oviktigare blir födelsedagarna. I alla fall ens egna! Och presenter och prylar vill man verkligen inte ha. Men att umgås och träffas, DET är viktig! Trevlig helg!

    • Ja det är nog så, firar hellre andra och numera har jag nästan slutat fylla år 😉 men ja det är en anledning till att träffas. Och äta lite godare mat. 🙂 Ha en bra vecka!

  2. Är du säker på att vi inte är klonade;-) Svaren kunde ha varit mina. Glömde helt och hållet mina nallar som är lika gamla som jag, men inte ligger i förrådet utan i ett skåp i lägenheten.
    Kändisar om vi pratar sångare eller skådespelare är jag urdålig på. Känner inte ens igen dom. Men som fotbollsnörd skulle jag nog gärna äta en gemensam middag med några bollspelande profiler:-)
    Har slutat fira födelsedagar sedan jag fyllde 50. Då kan man inte fylla ”dubbelt” längre, så då fick det vara;-)

    • Haha vi är kanske det 😉
      så du har flera nallar?
      En del kändisar kan jag men det dyker ju upp nya hela tiden så hänger inte riktigt med, men det går så bra ändå 🙂
      Har också slutat fylla, firar inte något stort men lite extra god mat vill jag gärna ha:)

  3. det där med födelsedagar har jag egentligen aldrig varit så förtjust i, men en kan ta det som en förevändning att samla ihop familjen på något sätt någonstans. jag har aldrig i mitt liv haft en nalle. det är en brist

    • Vi är några då som inte är så förtjusta i födelsedagar, samlas är ju en bra förevändning och du har väl barnbarn och så, då är det kul förstår jag.

  4. Kalas är inte min grej heller. Är inte buskablyg men gillar inte att bli uppvaktad över huvudtaget. Däremot tackar jag inte nej till en god middag. Jag bjöd in ett gäng kockar så jag kan säkerställa den goda maten…

  5. Pingback: Fem en fredag v. 11: - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.