Bokbloggsjerka 3 – 6 maj Resa i böckernas värld

jerka11

Det har blivit lite av en söndagstradition att svara på jerkan och den här gången undrar Annika:

Kan du dela med dig av några boktitlar/författare som får en att vilja resa?

Åh vilken rolig fråga! För min del är det nog så att nästan varje bok kan få mig att vilja resa.

När jag läser Jacqueline Winspears böcker om psykologen och privatdetektiven Maisie Dobbs som utspelas i 1920 och 30-talets England så längtar jag alltid till England. Jag skulle inte ha något emot att ha varit med då det begav sig, tänk om man kunde resa bakåt i tiden!

Jag är intresserad av arkitektur och när jag hade läst Den osynliga bron av Julie Orringer så kände jag att jag ville återvända till Paris och kolla in alla fantastiska byggnader.

Island har länge känts som ett spännande och annorlunda resmål, och det beror nog i mångt och mycket på Arnaldur Indridasons kriminalromaner som utspelas på Island.

Ska bli spännande att jerka runt och kolla in andras tips!

8 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 3 – 6 maj Resa i böckernas värld

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.