Bokbloggsjerka 17 – 20 oktober

jerka11Vilken bok bör man inte veta någonting alls om innan man själv läser den? Den frågan ställer Annika i helgens jerka

Annika nämner Patient 67 av Dennis Lehane och den har jag inte läst. Men jag försökte kolla på filmen Shutter Island och det gick inte så bra men jag skulle kanske ta och läsa boken.

Men nu till mitt svar på frågan som jag tyckte var lite klurig och det beror nog på att jag är trött i huvudet efter en tuff arbetsvecka som inte är slut ännu; jobblördag imorgon. Men innan jag kryper djupare ner i soffan tänkte jag i alla fall försöka mig på ett slags svar. Egentligen så tycker jag att det finns väldigt många böcker som jag inte vill veta för mycket om innan jag läser dem och det gäller kanske främst deckare, thrillers och spänningsböcker. Och ett exempel på en bok som det var bra att inte veta för mycket om är Colombes granne av Tatiana de Rosnay. Sen finns det också böcker som det kan vara bra att veta en del om innan man läser dem och ett exempel på det är Lola uppochner av Monika Fagerholm som jag tyckte var annorlunda och lite av en utmaning att läsa.

 

 

18 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 17 – 20 oktober

  1. En viss typ av böcker lever ju lite på att man inte vet för mycket innan man börjar läsa. Filmen Shutter Island gillade jag inte alls, men boken älskade jag 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.