Mustaschenkät

Jag har blivit taggad av Tant Augustas tekopp, kul, tack för det. :). Så här kommer mina svar.

Four names that people call me:

De flesta kallar mig nog rätt och slätt för Carola.;)

 

Four jobs I have had:

-Vårdbiträde/Undersköterska

-Kontorist

-Bokaffär

-Bibliotekarie

 

Four movies I would/have watched more than once:

-Döda poeters sällskap

-Dirty dancing

-En officer och gentleman

-Firman

 

Four books I would recommend:

Bara fyra? Nåväl det får bli dessa:

-Stoner av John Williams

-En mörderska bland oss av Hannah Kent

-Kvinnan på övervåningen av Claire Messud

-Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz av Göran Rosenberg

 

Four places I have lived:

-Finland

-England

-Söder om Stockholm

 

Four places I have been:

-Italien

-Frankrike

-Grekland

-Danmark

 

Four places I’d rather be right now:

Jag längtar inte bort så mycket just nu, men det finns platser som jag vill åka till.

-London (behöver min årliga dos av staden/landet)

-Paris (vill återse stan)

-New York

-Island

 

Four of My favourite foods:

-Potatisbullar

-Linsröra

-Våfflor

-Mammas rabarberpaj/blåbärspaj (japp det är mat)

 

Four TV-shows that I watch:

-Arrow

-Gotham

-The Good wife

-Grantchester

 

Four things I am looking forward to this year:

-Våren

-Sommaren

-Förhoppningsvis blir det en del resande i sommar

-Den gränslöse av Jussi Adler-Olsen, sjätte boken om Avdelning Q och en massa andra böcker!

 

Four things I am always saying:

-hit och dit (märkt att jag säger det i var och varannan mening)

-Absolut!

-Vi ska se…

-Det löser sig på något sätt.

 

Four people I tag:

Har inte så jättebra koll på vilka som inte har svarat på enkäten men chansar på några.

Skriva läsa leva

A Room of my own

Freja funderar

Annas Bokbord

och så alla som känner för att göra den. 😉

7 reaktioner på ”Mustaschenkät

  1. Jag älskar Jussi Adler-Olsens böcker, längtar också tillbaka till Paris, rabarber/blåbärspaj (mums!) ser på Grantchester. Var det sport som trollade bort tredje avsnittet i lördags? Det är oftast roligt att se vad personer har svarat på alla dessa frågor, men själv är jag inte sugen på at svara på fler. 😉 Hälsningar Bosse Bloggvandrare

  2. Pingback: I mustache you some questions | Annas Bokbord

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.