Bokbloggsjerka 25-28 mars

jerkabild

Långfredag och några sköna lediga dagar framför sig och en bra start är Annikas jerka:

Så här i påsktider gör vi det enkelt så att alla som vill hinner ut i solen (om den behagar titta fram): vad ska ni läsa i påsk?

Jag håller fortfarande på med Snökimonon av Mark Henshaw – var lite trög att komma in i och så lyssnar jag på Dandy av Jan Guillou, en bok som det också går lite trögt med av okänd anledning. Förhoppningsvis blir någon/båda av dessa utlästa under helgen.

Jag brukar inte planera min läsning men några som står på tur och som det kanske blir av att börja läsa under helgen, ja i alla fall någon av dem: Om du vill av Helle Helle, Jag lät dig gå av Clare Mackintosh och Natt för gott av Jenny Erpenbeck.

Glad påsk!

 

25 thoughts on “Bokbloggsjerka 25-28 mars

    • Kul, den är lite annorlunda, fortfarande går det lite trögt med läsningen av den men jag vet inte om det beror på boken eller mig, kanske en kombo….Tack, detsamma! 🙂

    • Ja lånetider kan jaga på läsningen ibland. Helle Helle känns lagom till omfånget. Snökimonon är lite annorlunda, men läsningen av den går fortfarande lite trögt.
      Tack, detsamma! 🙂

    • Jag är också nyfiken på Jag lät dig gå, hört gott om den och hoppas att den är spännande 😉
      Snökimonon har varit och är fortfarande lite trög att läsa men den är intressant och lite annorlunda.

    • Roligt att du gillade den. Jag tycker att den är intressant och läsvärd, vet egentligen inte varför det går lite trögt med den, men men, det släpper förhoppningsvis…

Kommentera

