Bokbloggsjerka 25-28 mars

jerkabild

Långfredag och några sköna lediga dagar framför sig och en bra start är Annikas jerka:

Så här i påsktider gör vi det enkelt så att alla som vill hinner ut i solen (om den behagar titta fram): vad ska ni läsa i påsk?

Jag håller fortfarande på med Snökimonon av Mark Henshaw – var lite trög att komma in i och så lyssnar jag på Dandy av Jan Guillou, en bok som det också går lite trögt med av okänd anledning. Förhoppningsvis blir någon/båda av dessa utlästa under helgen.

Jag brukar inte planera min läsning men några som står på tur och som det kanske blir av att börja läsa under helgen, ja i alla fall någon av dem: Om du vill av Helle Helle, Jag lät dig gå av Clare Mackintosh och Natt för gott av Jenny Erpenbeck.

Glad påsk!

 

25 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 25-28 mars

    • Kul, den är lite annorlunda, fortfarande går det lite trögt med läsningen av den men jag vet inte om det beror på boken eller mig, kanske en kombo….Tack, detsamma! 🙂

    • Ja lånetider kan jaga på läsningen ibland. Helle Helle känns lagom till omfånget. Snökimonon är lite annorlunda, men läsningen av den går fortfarande lite trögt.
      Tack, detsamma! 🙂

    • Jag är också nyfiken på Jag lät dig gå, hört gott om den och hoppas att den är spännande 😉
      Snökimonon har varit och är fortfarande lite trög att läsa men den är intressant och lite annorlunda.

    • Roligt att du gillade den. Jag tycker att den är intressant och läsvärd, vet egentligen inte varför det går lite trögt med den, men men, det släpper förhoppningsvis…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.