Helgfrågan v. 6

helgfragan-bild-mias-bokhorna

När jag ändå är i farten så svarar jag på Mias helgfråga: Hur är det med er, läser ni bokserier i rätt ordning eller kan ni hoppa lite? Har ni någon favoritserie?

Jag försöker läsa bokserier i rätt ordning men det har hänt/händer att jag hoppar lite. Ibland tycker jag att det funkar att göra det om det är en serie med fristående delar. Andra serier går det inte så bra att hoppa i. En serie som jag hopp-läst lite är Peter James serie om Roy Grace. En annan är Jo Nesbös serie om Harry Hole, inte helt lyckat men ja det blev bara så.

Jag har flera favoritserier: Jussi Adler-Olsens serie om Avdelning Q. Längtar efter sjunde boken! Arnaldur Indridasons om Erlendur. Peter May har kommit att bli en annan favorit med Lewis-trilogin. Och Elizabeth Georges om Lynley och Havers. Och inte att förglömma Carolos Ruiz Zafóns De borglömda böckernas gravkammare. Det finns nog några till men jag stannar där….;)

 

10 reaktioner på ”Helgfrågan v. 6

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.