Fem en fredag – struktur

Fredag och dags för fem hos Elisamatilda.

1. Vilket område i ditt liv är mest strukturerat? Det är nog jobbet, måste vara ordning på böckerna, samlingarna etcetera. Men mitt skrivbord. Mina bokhyllor hemma är det inte lika bra ordning i, men jag hittar det som behövs. 😉

2. Vilket område i ditt liv behöver mer struktur? Jag brukar hamna i ”svackor” när det är som mest på jobbet och i privatlivet. Då blir det lite si och så med mat och annat. Skulle behöva minimera de svackorna.

3. Har allting sin egen plats i ditt hem? Ja i stort sett men platsen kan diskuteras. En del hamnar av någon anledning på en plats som är tillfällig, men sen blir de ”fast” där. Har också böcker och en del saker på lite oväntade platser som nog inte ”alla” har.

4. Vad om något bland dina rutiner ändras nu till hösten? Privat inget specifikt i skrivande stund. På jobbet återgår det till roliga saker som författarbesök, om det inte blir ändrat läge med pandemin.

5. Hur ser du till att skapa struktur i vardagen? Det är väl det gamla vanliga med listor, almanacka och lite så, men jag behöver också balans och listar inte ihjäl mig 😉

7 reaktioner på ”Fem en fredag – struktur

  1. Jag har en liten hög på köksbordet: korsord, penna, suddgummi, plötsligt ligger där post, veckotidning, dagens post, bok jag läser i….och det har blivit en trave…
    Hoppas verkligen att biblioteksverksamheten blir normal igen till hösten, fy så trist det har varit. En period fick man inte ens gå in i lokalen utan ”handlade” via ett fönster ut på gården!

    • Haha det där känner jag igen mer än väl, men det är väl så det ska vara i ett hem tänker jag.;) Oj var det så där du bor, vad trist. Vi hade öppet hela tiden med begränsat antal besökare i stora lokaler där en kunde hålla många meters avstånd. Det funkade väldigt bra! Ja håller tummarna för att det blir mer nya normala under hösten.

  2. Ja, på ett bibliotek är det nog A & O att ha ordning på böcker med mera. Gissar att det ”färgar av sig” till böcker i ditt hem också. Så skönt att höra att ditt bibliotek återgår till det ”normala” eller det ”nya normala” kanske jag ska säga. Huvudbiblioteket i min kommun Täby har aldrig varit speciellt aktiv med författarträffar och andra events, men de andra biblioteken i kommunen och grannkommunen har desto mera varit aktiva med alla möjliga events.

    • Hm, ordning på jobbet behövs absolut men min egen ordning på böckerna hemma, kan diskuteras, men kanske någon slags ordning i oordningen 😀 Ja hoppas på att det kan bli mer nya normala nu, vi har ju haft öppet hela pandemin men inte haft event så det håller jag tummarna för blir möjligt. Bra att grannkommunerna där du bor har event, då inte huvud verkar ha det.

  3. Pingback: Fem en fredag v. 33: Livsviktigt - elisamatilda.se

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.